juliga dagar


Dags för veckans uppdatering, och det får börjas med en hel vecka tillbaka...

Förra helgens Sagabarnvaktning såg ut så här, Sint Nicolaas-sånger och sätta skon på kvällen, paket och pepernoten på morgonen, och så julmarknad vid gruvan:



Kul (och väldans livat) att vara tvåbarnsfamilj för ett ögonblick, och att kunna hjälpa Jos med lite egentid. Mycket välbehövligt för alla mammor och pappor tror jag.

Här är min lille spellevink och musikälskare till son i sin nya snygga byxdress (som jag shoppade på Villervalla när vi var i Göteborg, och som Vimse fick i Sinterklaas-present):



Igår lördag bakade vi pepparkakor - jag, Vincent, Annette och mobbo Emanuel som kommit till stan och stannar över jul, med en liten tur hemåt huvudstaden för jobbintervju. Och på kvällen var vi hos Tobbe och Lena på lussefika med bakpyssel och julmys. Då hade även Nina dykt upp (till Ninas och Vincents lycka). På nattbilden traskar Vincent mellan morbror och moster mot lussemyset:


Och idag på självaste luciadagen var vi med alla far- och morföräldrar på trevliga Gamla Staberg och åt gott julbord. En favorit i repris från förra året, och den här gången kunde Vincent njuta av maten och dessutom leka med trätåg och annat barnvänligt på det lilla podiet i mitten. Som grädde på moset var det riktigt fint vinterväder idag, alldeles frostigt och några minusgrader ute.


Och imorgon är det luciafirande på dagis. Tänk vad jag har sett fram emot det här i flera år, en bra bit innan Vincent var påtänkt. ÄNTLIGEN LUCIA!!! Hihi... Det kommer bli supergulligt, och kameran åker såklart med. Fast jag tänker i första hand njuta live.

God natt! Det blir en tiiidig morgon imorgon.
/Emma

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0