Lite vinter & ny vagn

Jag måste bara dela med mig av Vincents favvogrej just nu, duplohuset han fick i Sint Nicolaas-present! Han har mer duplo också så nu kommer det bli höga torn byggda framöver. Vinnie gillar att ställa gubbarna högt "oooj höööt!" och böja dem så att de kikar neråt. Och så gillar han att låta gubbar och djur gå ut och in genom fönster och dörrar. Och ibland ramlar de ner: "Bubben amma nee!"



Och så lite snö! Äntligen har vi fått några vinterdagar i Falun. Typiskt nog kom pudersnön, minusgraderna och den strålande solen samma dag som jag började jobba igen efter fem dagars ledigt. I två dagar var det strålande sol, och idag var det mulet men fortfarande minusgrader och vackert. Lagom tills jag blir ledig igen har de lovat plusgrader, suck. Jag tog i alla fall med mig kameran till jobbet idag för att lyckas föreviga lite. Jag jobbar nämligen från mörker till mörker, så hemma kan man inte fota vinter för tillfället. Åh, hoppas verkligen det blir riktig vinter innan jul...

Jag fick ett trevligt telefonsamtal idag. Vi köpte en sulkyvagn i våras/början av sommaren som vi var ute och flög med, och som i samband med det tappade sufletten. Utan suflett passar inte regnskyddet och det går inte att skydda mot sol. Alltså var jag in på Babyproffsen (där vi köpt vagnen) i slutet av sommaren för att om möjligt beställa en ny suflett. Sedan dess har de på affären förgäves försökt få kontakt med återförsäljaren och få honom att skicka en ny suflett. Han har hört av sig och svarat ibland men ingenting har hänt. Förrän idag. Det hade anlänt en helt ny vagn åt oss, och vi kunde hämta upp den, helt gratis! Klart plåster på såren. Vincent hjälpte till att packa upp vagnen, och sedan lekte både han och Aries lyckligt med den avlånga kartongen som blev en smal men djup koja. Två kartongälskare är vad vi har här hemma, tokstollar!



Vincent var rätt trött idag på kvällen efter tre långa dagar på dagis (och imorgon blir det ytterligare en), så han fick efter ett gråtanfall vad han bad om: Nappen och Koko krokodil. När Vincent vill ha något så säger han t ex "mappen" och "mmm" eller "aaaa" samtidigt som han nickar, urgulligt och svårt att motstå. I alla fall, Vincent la sig till rätta framför julkalendern på tv:n. Man undrar lite om han verkligen ser något när han befinner sig bara några decimeter från tv-skärmen.

Jo och så damp det ner ett vykort idag, med ett flygplan på! Från mormor och morfars mellanlandning i London på väg mot Philadelphia. Vincent gillar flygplan, men han har nog lite blandade känslor inför att mommo och moffa är ute och flyger. Kortet blev han i alla fall mycket glad för!

Imorgon ska jag till Mora på jobbfest med julbord och hockey, det blir nog riktigt trevligt spår jag.

Godnatt!
/Emma

kommentarer
av: Gammalmormor Maj-Britt

torsdagkväll den 3 dec! Hej Emma ! Har just läst ditt nyskrivna blogginlägg och det är så jättetrevligt som vanligt,alltid lika roligt att läsa och se på dom gulliga bilderna! Det var väl snällt att ni fick en helt ny vagn till Vincent utan att det kostade er någonting!

Vi har också fått vinter, ingen snö men 3-4 grader kallt och det är friskt och skönt mot allt regnandet som vi haft sista tiden!

Hälsningar och kramar till er alla tre från Gammalmormor i Göteborg! Ha det så trevligt i Mora!

2009-12-04 @ 00:18:09
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0