Liten lucia

Snabbt inlägg med liten luciarapport. Vincent var helt förtjust över luciafirandet, men rätt stum av förundran under själva sjungandet (vad duktiga alla dagisbarnen var!). När föräldrakamerorna började blixtra så skrattade han däremot, det var tydligen höjdpunkten. Och sjöng gjorde han, bara inte just under lussandet. Och han gillar helt klart lucianattlinnet (arvegods från min barndom) och glittret "gitt" säger han: "gitt håjet!" =glitter i håret. Kl 07.15 i morse hade jag, Vincent och mormor släpat oss upp för att se alla de dundersöta barnen på dagis (stackars Pieterpappsen jobbade). Så nu är första lussefirandet avklarat.

Jag fotade inte så mycket på dagis för jag ville uppleva mest. Det är så lätt att kameran hamnar i första hand hela tiden, och det är inge kul. Så det blev fotosession nu på kvällen för att fånga Vincent i sin outfit. Han var bara glad att få dra på sig luciakläderna igen "lucialucia!!!" ropar han glatt emelllanåt. Det var förresten det första han sa när vi alla vaknade igår morse, på självaste lucia alltså: "Lucia!" helt nyvaket med nappen i munnen. Gulle som påminner oss om vilken dag det är.

Nog med svammel, här kommer en dagisluciabild
(Vincent i knät på en fröken långt åt höger på kortet)
och två på min lilla tärngosse som sjönger vackert:


Lussegäspar från mig!
/Emma

kommentarer
av: Anders

Sååå söt Vincent!

2009-12-15 @ 00:24:47
av: Laura, mamma till Kasper

Riktigt snygg den där outfiten!

2009-12-15 @ 13:30:28
URL: http://laurasnya.blogg.se/
av: Marilou

Kul Emma att se hur han upplevde Lucia på Dagis.

Får vi vara med nästa år?

Synd att PE missade det.

Marilou

2009-12-15 @ 20:55:06
av: Gammalmormor i Göteborg

2009-12-16 @ 21:30:07
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: gammalmormor försöker igen

Det första som jag skrev bara försvann, nu får vi se om detta lyckas bättre!

Det är riktiga små högtidsstunder när det kommer ett nytt inlägg på din blogg Emma och vi får läsa om det senaste som hänt och nu var det lussefirandetpå dagis. Jättehärliga bilder och trevlig text som alltid när du skriver och fotograferar!

Kramar till er alla från gammalmormor Maj-Britt

2009-12-16 @ 21:37:32
av: Sanna (Ralphie på VMB)

Underbara bilder! Visst har du en Canon? Är så avundsjuk på din kamera :( Min kan inte ta så skarpa bilder i dåligt ljus (och jag hatar att ta med blixt). Jag har en Nikon D40, ingen höjdare när det gäller rörligt motiv, vilket ju mitt favoritmotiv är.

2009-12-17 @ 14:30:02
URL: http://sannahagert.blogspot.com
av: Emma H

Anders: Ja, min lilla sötplutt! Du måstemåstemååååste komma och hälsa på snart!



Laura: Visst är den! Mitt/brorsans gamla lucianattlinne och glitter i håret, en riktig liten ängel.



Marilou: Två vuxna per barn är det ju som gäller, så när nästa barn också har börjat på dagis så får vi ta med två extra personer! Det kommer bli mååånga luciafiranden framöver, så håll ut!



Mormor: Jag tänker på dig när jag skriver, och det hjälper mig att sätta mig vid datorn ibland. Så roligt att du kan följa oss och Vincent ju!



Sanna: Ja jag har en Canon EOS 350D, men den stora hjälpen för att kunna fota i dunkelt ljus är att ha ett bra ljusstarkt objektiv. Jag fotar nästan bara med ett fast 50-objektiv. Så leta objektiv innan du byter kamera! =)

2009-12-17 @ 15:56:18
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0