En dag med Vincent

Nu är jag rejält trött så här lär det inte bli mycket skrivet. Jag har tänkt göra ett blogginlägg i flera dagar redan, men inte hittat tiden/orken. Dessutom vill jag lägga upp ett filmklipp, så jag har kämpat en del med att få det att fungera. Jag är inte riktigt där än tyvärr. Men den som väntar på något gott... får snart se rööörlig bild på min blogg, det ni!

Jag tror det finns fler bilder jag tänkt lägga upp, men ikväll får ni nöja er med ett litet sammandrag av dagen. Pieter har jobbat em-kväll och var hemma fram till lunch ungefär, och vi tog det väldigt lugnt på förmiddagen. Efter Vimses sovstund vågade vi oss ut i duggregnet för att handla, han och jag. Och så flöt dagen bara på tills det var läggdags. Efter lite protester kom lillkillen i säng en timme senare än vanligt, och min sömn får också vänta lite.

Veckan som kommer jobbar jag bara tisdag-onsdag (om än lååånga dagar). Skönt att ha en tvådagarsvecka igen, det ska jag ha varannan vecka när jag inte hoppar in och jobbar extra. Slutet på veckan blir Sinterklaasförberedelser och på söndag är den stora Holländska dagen den här tiden på året. Då blir det pepernoten och paket och kanske en och annan surpris får man hoppas. Undrar om vi lyckas se en skymt av Zwarte Piet eller kanske rent av Sinterklaas...

But for now:



Middagen bestod för övrigt av thaikryddad kycklingwok, yummie!

På återseende!
/Emma

kommentarer
av: Mormor Annette

Har just njutit av blogginlägget med alla fina foton. Sitter egentligen och kämpar med mitt föredrag, men behövde kort paus. Hälsning och kram från mormor Annette!

2009-11-24 @ 15:31:30
av: gammalmormor Maj-Britt

2009-11-24 @ 23:54:28
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0