Linnéabesök och Vincent 1,5

Igår hälsade Therese och Linnéa på en stund. De två småbusarna stojade runt och hade det riktigt roligt, så kul att se hur de börjar uppskatta varandra nu. Det var så kasst ljus inne igår så jag fick inga bra bilder, bara en på söta Linnéa när hon kikar ner i backen. (Vincent-bilden är från idag när det var lite ljusare.) Nästa gång ska vi ta en ute-session, så det så! Middagen var livad. Nean åt så bra så, men Vince protesterade för det vilda. Äta är inte riktigt hans grej, om det inte gäller kakor eller välling såklart.



Idag fyller Vincent 1,5 år! Grattis älskade unge!!! Vi bjöd våra föräldrar (minus Marilou som är på resa) på fika (te och muffins) och så blev det lite paket också. Vincent blev såklart glad för alltihop och vi har lekt och stojat nu på kvällen! Och visst får man väl fira 1,5-årsdagen, men det kanske var sista firandet som inte infaller på helår. Om vi inte känner att vi måste fira nästa år är klart, Vince blir nämligen 2,5 på det fina datumet 101010. Jag gillar morfars grattiskort här nedan, anpassat för icke läskunniga. =)



Vi har också hunnit med att vara ute i det ljuvliga höstvädret, kallt med strålande sol. Två svängar till Läroverksparken som ligger i kvarteret brevid, och Vincent har sprungit runt som en lycklig liten tok. Idag var han höstmysklädd i min gamla kofta och en mössa som Saga haft. Och rosor på kinderna som sig bör. Hoppas det blir många fler fina höstdagar den närmsta tiden, då ska vi verkligen försöka ta tillvara på dem.



Jag tänkte förresten bjuda på muffinsreceptet också. Mums:



Kanel- äppel- & kokosmuffins
ca 8 stora

2 ägg
2 dl socker
80 g smör
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1,5 tsk kanel
3 msk kokos
1,5 dl mjölk
1 rivet äpple

Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret. Vispa ägg och socker poröst. Blanda samman mjöl, bakpulver, kanel och kokos. Blanda det rivna äpplet med mjölken. Häll i äppelmjölken och de torra ingredienserna i smeten och rör till en jämn smet. Rör i det smälta smöret. Häll i muffinsformar. Grädda i mitten av ugnen i ca 15-20 min.


Nu är det som vanligt läggdags. Såg nyss Sverige förlora i VM-kvalet mot Danmark, skit också. Jag gillar fotbolls-VM men det är allt bra trist utan Sverige. Blir till att heja på Holland helt enkelt.

Godnatt!
/Emma

kommentarer
av: Gammalmormor Maj-Britt

söndag den 11 okt! Tack för dom jättetrevliga bilderna och den trevliga texten och så roligt att få se när ni firade Vincent på 1,5 årsdagen och dom andra bilderna också som är gulliga!

Ha en bra söndag och kramar till er alla tre från gammalmormor i Göteborg! PS. Tack för receptet på muffinsen dom ser goda ut,dom skall jag baka!

2009-10-11 @ 15:23:57
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Eva [Bland rosa och blåa tuttar]

Kan inget annat än säga detsamma om dina bilder, vilka jag också kikade på på VMB. Jag är också lite småavundsjuk på dig och din fotokurs. Tänk vad det finns mycket att lära än att bara trycka ner en knapp...

2009-10-15 @ 20:39:01
URL: http://skruttisochjag.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0