R2D2 och akuten

Igår cyklade jag direkt från jobbet till mina föräldrar där middag stod på programmet. Annette hade hämtat Vincent på dagis (och efter lite telefonsupport lyckats spänna fast honom i bilstolen), och Lasse höll som bäst på att förbereda biffarna. Strax tog alla utom kocken bilen mot stationen för att möta Emanuel (min bror alltså) och Nina (fästmön - japp, det tänker jag kalla dig!). Vincent var väldigt fascinerad av tågen, han sprang runt med tindrande ögon och ropade "hej bubbe" åt diverse människor som passerade. Middagen var riktigt god, sedan cyklade vi hem i kylan.

Idag började tidigt. Pieter gick till jobbet medan jag och Vincent vaknade lite långsamt. Vid sjutiden var vi uppe och Annette dök upp för att vara Vincentlekkamrat medan jag dekorerade tårta (min andra R2D2-tårta någonsin). Ett tag senare kom också Emanuel och Nina. Medan Vincent sov hann vi dricka te och prata en massa, trevligt! Som vanligt dök två av våra favoritämnen upp, "namn" och "näsor". De kan man diskutera huuur mycket som helst utan att tröttna. Efter tårtleverans, omelettlunch och stadsshopping blev det middag på hämtad thaimat, som även Lasse (min pappa alltså) och Pieter hann hem till.

Efter middagen lyckades Vincent peta in ett finger i en fönsterlampa så att han fick en stöt. Han mådde bra men var såklart ledsen ett tag, och fick en liten blåsa på fingret. Sjukvårdsrådgivningen tyckte vi skulle åka in för säkerhets skull, så det blev en vända på akuten. Första gången jag var där någonsin! Vincent fick EKG mätt och mådde finfint, skönt! Och han tyckte det var riktigt spännande med ett litet sjukhusäventyr. Fick t o m se en ambulans genom ett fönster på rummet. Elektroderna (eller vad det är) fick följa med hem så att vi kunde dra loss dem i lugn och ro eftersom de satt så hårt.

Efter en fullmatad dag somnade Vincent bums runt halv tio. Nu ska jag och Pieter se en film innan vi går och lägger oss. Imorgon är det jag som får sovmorgon medan Vincent och resten av gänget åker och badar på Lugnet, jippie!

Godnatt & adjö
/Emma

kommentarer
av: gammalmormor Maj-Britt

lördagkväll den 3 okt! Tårtan ser jättefin ut, Emma, du är jätteduktig! Det låter otäckt med Vincent och lampan , tur att det inte blev så allvarligt och att vincent är bra igen! Tobias och Karoline har varit på besök idag, det var trevligt! Dom firar sin 1-åriga bröllopsdag i morgon den 4 okt! Hälsa alla! Kramar!

2009-10-03 @ 23:43:48
URL: http:// www,sitamoia.blogg.se/
av: Tea

Vad fin tårtan är! Grymt impad av dig är jag.. :D



Vilken tur att det gick bra med Vincent.



Kram till er alla från oss!

2009-10-04 @ 06:10:13
av: Sofia

Vilken tur att det gick bra med Vincent efter lampincidenten!

Dina tårtor är så fina Emma. Jag hoppas verkligen att jag får se (och smaka, of cource) en live snart :)

Har sörjt med er på avstånd denna vecka med anledning av datorbytet. Hur tänker de, liksom? Jag ska hålla hårt i min lilla macbook och hoppas att den håller sig frisk och kry så att jag inte behöver byta till någon hemsk mac.

Nu ska jag gå ut och hämta bladet i lådan.. för första gången på tre och ett halvt år utan mig på sidan två. Spännande!



2009-10-04 @ 10:18:40
URL: http://sofialiv.blogspot.com
av: Icka

Men Vimse! Lille vän, hur lyckas du? Jag är nu livrädd för att min vilding ska göra nåt sånt också....

Han har ju en tendens att göra samma som er underbare lilleman.



Tårtan är supersnygg! Jag kanske beställer en till bror i decemeber....=)



Bamsekramar/Icka

2009-10-04 @ 10:38:53
URL: http://blog.olicka.se
av: Icka

Emma! Jag såg NU kommentaren du lämnade för typ en vecka sedan. Tröööög...



Nåväl, tyvärr var det inte samma Majken. Det hade varit hur coolt som helst. Men vilket fint namn det är...

2009-10-04 @ 19:22:22
URL: http://blog.olicka.se
av: Emma

mormor: Kul med besök av Tobias och Karoline, helt otroligt att det redan är ett år sedan de gifte sig! Ska bli roligt att gå på Jonatans bröllop i vår! Kramar



Tea: Tack! =D Ja han kan skrämmas, Vincemannen. Kramar tillbaka från oss



Sofia: Ja det måste ju bli tårtdags någon gång inom den närmsta framtiden. Vi ska ju lyckas knåpa ihop ett tårtrecept till blat också. Datorbytet är bara helknäppt, redan krångel och det kommer säkert fortsätta. Jag förstår bara inte... Nu är jag så himla nyfiken på din lille skrutt, dags att kika ut i världen ju!!! Kramar och lycka till!



Icka: Ja nu får du hålla hårt i din ö-vilding! ;) Tur att man kommer undan med mildare incidenter, då tycker jag man ska slippa värre saker. Den här gången var det mest lite spännande för Vimse att vara på sjukhuset, tur det. Det är bara att inkomma med tårtbeställning om du vill! Och då är det krav på att du stannar en stund och inte bara snor med dig tårtan och drar igen! ;) Stor kram tillbaka, och en puss från min vilding till din! (Jag vill se filmen förresten, om vildingarna...)

2009-10-04 @ 20:34:00
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Malin

Läskigt med lampan men skönt att allt verkar vara bra ändå :)

Och vilken häftig tårta :D

/LillaMalin från vmb :P

2009-10-05 @ 12:31:14
URL: http://www.mandarinklyfta.se
av: Emmapemma

Rackarns vilken fin blogg, Emma! Nu ska jag smyga in på jobbdatorn och kika på söt-Vincent varje dag!

2009-10-07 @ 12:57:28
av: Emma

Tack Malin! Och tack Emma! =) Jag lyckas inte riktigt uppdatera varje dag, men ska försöka hålla igång den hyggligt bra iaf.

2009-10-07 @ 13:23:02
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0