Tårtan tar form

Jag är riktigt trött efter för lite sömn den här veckan, så nu tänkte jag lyckas ta mig i säng innan tio... vilket redan är kört. Men innan halv elva?! Jag satsar på det. Idag har datorbyte skett på jobbet så det blir spännande att se om någonting fungerar imorgon. Det var vemodigt att spela sista låten i iTunes (som blev You shook me all night long, AC/DC) och stänga av iMacen för sista gången. Fast hoppet lever om att vi får ta hem våra burkar, jag håller tummarna.

Efter jobbet blev det en sväng förbi Josefin och Saga där Pieter och Vincent befann sig. Barnen röjde runt och lyckades skapa rätt bra med kaos, men roligt hade de. Saga blev utklädd till riddare och gav Vincent en ordentlig puss innan vi tog oss hemåt för middag (Pieter lagade Chili con carne). Efter kaffet cyklade pappan iväg på rep med bandet (ny sångare ska testas idag) medan jag och Vincent lekte och förberedde oss för sonens läggdags. Blev en lång sagostund med både sagor och sånger. Mysigaste stunden på dagen, jag njuter varje kväll!

Nu har jag avslutat dagen med lite Idol (Tove var bäst!) och tårtfejande. Jag har format och fyllt den blivande R2D2-tårtan så nu står den väl inpackad och väntar på att bli klädd imorgon kväll, och utsmyckad lördag morgon. Imorgon kommer Emanuel och Nina till stan, och Annette är nyss återkommen från Sicilien, så det blir middag i Slätta. Kommer bli helmysigt!


Godnatt, kudden lockar!
/Emma

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0