Pekbok och docktvätt

Igår fixade jag äntligen klar pekboken! Den innehåller 36 foton från Vincents vardag. Jag har en liknande från när jag var liten. Den här är både rolig (och säkert väldigt pedagogisk) för Vincent nu och kommer framkalla nostalgiska fnissningar om tjugofem år, det är jag säker på.



Idag fick jag sovmorgon, jippie! Mycket välbehövligt. Jag sov till elva, det blir mer än tio timmar. Minst en sådan natt behöver jag egentligen varje vecka. Vincent var på dagis på förmiddagen medan jag sov och Pieter tog igen sig. Det betyder nöjd son och utvilade föräldrar = bra grej.

För ett tag sedan gick jag och Annette (min mamma alltså) igenom mina gamla barbiedockor (och annat liknande). Det känns så skönt att sortera, slänga och fixa med gamla leksaker. En del blir kvar hos mommo och offa, annat tar jag hem, och ytterligare annat åker i sopkorgen. Hittills har vi sagt att lego och playmo stannar där medan barbies och mylittleponys hamnar hos mig. Får se vad det dyker upp mer för leksaker efter hand.

I alla fall så har de där dockorna stått i en kasse på byrån i sovrummet ett tag, men idag var det stora baddagen för dem. Jag och Vincent hjälptes åt att slänga allt i badkaret, barbies, hästar, dockor, kläder, och så Vincent dessutom. Så fick vi både en ren son (som hade pannkakssylt eller vad det var i håret sedan dagis) och betydligt renare dockor. Nu ska jag bara se om något behöver lagas, och så kanske borsta lite barbiehår om det går, klä dockorna, sortera vad Vincent kan leka med och vad som måste undan ett tag till.



Jag var tvungen att fota Vincent när han klättrade upp i fönstret idag. Han får egentligen inte vara där, men klätterapa som han är så utövar fönsterbläcket en oemotståndlig dragningskraft. Även Aries blev nyfiken när lampan började svinga. Det är för övrigt en liten kikare som Vince håller på ögat. Han blundar samtidigt, har inte riiiktigt förstått hur man gör än...



kommentarer
av: Icka

Den lilla busen! Vad snygg han var i lila. Bra färg på en rödtott.... =)



Jag kommer sno din idé med pekbok, rätt av! Hoppas att det är ok....

Kramkram/I.

2009-09-25 @ 23:53:08
URL: http://blog.olicka.se
av: Emma

Självklart, det är en toppenidé som jag snott rakt av från mina föräldrar. Bara att sno på! =D



Ja visst är han fin i lila, jag gillar hur han byter utseende efter färgerna på kläder. Har upptäckt att han passar bra i blått pga de blå ögonen. Fast jag är inte så förtjust i blått egentligen.

2009-09-26 @ 00:01:56
av: Sigrid

Han passar fantastiskt bra i lila! (haha såg nu att jag inte är den första att påpeka ^_^)



Vilket härligt dock- och ponnybad!

2009-09-26 @ 11:22:29
URL: http://sigrida.blogg.se/
av: gammalmormor Maj-Britt

tisdagkväll den 29 sept! Oj,vilka härliga bilder med Vincent och alla dina gamla leksaker, det ser nästan ut som om dom behövde få ett bad , även bilderna på Vincent med kikaren som är roligt när man vet att han blundar dessutom ! Härligt att få delta i ert vardagsliv på detta sätt det gläder jag mig åt! En stor kram från gammalmormor Maj-Britt i Göteborg!

2009-09-30 @ 00:07:45
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Emma Henning

Hej mormor! Vad roligt det är att du kan följa bloggen, och även lämna kommentarer. Det känns kul att veta att du ser det jag lägger upp, då blir det mer meningsfullt att lägga upp bilder. Visst ser det lustigt ut med Vincent i badet bland alla dockor och dockkläder! De behövde verkligen bada, jag fick byta badvatten efter en stund. Vincent tycker bäst om barbiedockorna som tappar huvudet, jag har två stycken som är lite trasiga. Det är visst roligt att dra av och försöka trycka på huvudena. Kramar!

2009-09-30 @ 08:20:34

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0