Working eight to nine

Nu är jag tröööött, puh. Har jobbat mitt vanliga tisdagspass från 8 till 21. Och innan det fått iordning både mig och lillkillen, cyklat upp honom för backen till dagis, ner igen och så upp för backen på andra sidan. Framme vid jobbet lagom slut och svettig. Riktigt riktigt kallt var det idag också. Första frosten glänste i snön när vi gick utanför dörren i morse.

Trots att dagen idag = jobb så har jag hunnit med att baka på kvällen. Fick en beställning idag på en tårta som ska vara klar på lördag lunch så nu gäller det att pyssla på kvällarna och förbereda väl inför ihopsättning lördag förmiddag. En R2D2-tårta ska det bli, min andra! Ska bli roligt. Och nu undrar ni säkert varför galenpannan Emma sitter vid datorn när sängdags passerat för länge sedan (dagisuppgång imorgon igen), men något måste man ju göra medan tårtbotten bakar sig. Fast nu är den just uttagen så sängen - Here I come! Först bara kattskrället som spanade in mitt bakande med en illmarig blick, och så kakan förstås.



Redhot Weras tårtbotten

4 ägg
4 dl socker
3 dl vetemjöl
2 dl potatismjöl
4 tsk bakpulver
2 dl hett vatten

- Vispa ägg & socker fluffigt.
- Blanda mjöl, potatismjöl & bakpulver.
- Koka upp vattnet.
- Rör ner mjölblandningen i äggsockerfluffet.
- Häll i det heta vattnet i smeten, rör snabbt ihop och häll i bröad form.
- Grädda i nedre delen av ugnen, 175 grader i ca 40 min.

Blir en rejält stor tårtbotten!

kommentarer
av: Anonym

Vilken härlig tårtbotten! Man blir nästan sugen att åka hem och baka efter jobbet.

2009-09-30 @ 10:38:57
av: Emma

Ja gör det! En kaka slänger man ihop rätt snabbt ändå. Vem är du förresten? =)

2009-09-30 @ 11:19:30
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0