Påskkärring varje dag

Igår på Skärtorsdagen bjöd dagis in påskutklädda barn, och såklart fick Vincent bli påskkärring. Vi har väldigt dåligt med påskutstyrslar här hemma, men fick akutlåna ett förkläde och en schalett av Annette kvällen innan. Och så fick Vincent röda kinder och fräknar. Han tyckte att "pickana" (prickarna alltså) var väldans fina. "De e fiiint!" sa han och gick och kollade i spegeln lite då och då. Och han gillade sminkningen så mycket att han ville ha samma igen idag, på Långfredagen. Så första kortet som kommer är från igår morse innan vi gick till dagis, och det andra är från idag. Och så fick Aries smita med på ett hörn också.



Och så kommer en liten hyllning till Vincents stora favvo, Koko! Koko är nummer ett, på god andraplats kommer elefanten som Vincent fått av gammalmormor, och fin trea är hunden som han fått av mormor. Ett djur som däremot blivit ratad för länge sedan är den blå katten som jag gett Vincent. Den var en favorit ett tag i början, men sedan blev lappen så bortpillad att katten tappat sin mening. Det är nämligen i lappen det sitter...



Vad vi ska ta oss till när Kokos lappar är sönderpillade det har jag ingen aning om, kanske kan man sy i nya lappar? Bäst att göra det i tid isåfall så att de nya hinner bli lite lagom pillade på så att övergången inte blir för traumatisk.

Imorgon är det Påskafton, och om jag får gissa så tror jag att Vimse gärna blir påskkärringssminkad för tredje dagen på raken! =)

/Emma

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0