Lika som bär?

Syskonen, finaste - De är inte så lika som 2,5-månaders, eller vad säger ni?


Jag är fortfarande nyfiken på hur Claudia kommer se ut som halvårsbebis. Då ungefär fick Vincent sitt utseende som han har kvar fortfarande. Nyfiken!

Vi var på BVC igår. BVC-tanten (som jag så fint kallar dem) glömde skriva ner sifforna, men Claudia var i alla fall 62,5 cm lång och vägde strax över 5,6 kg (5620 tror jag). Vincent var vid samma ålder 62 cm och vägde 6300g, så Claudia fortsätter som hon börjat - längre och smalare än brorsan.



kommentarer
av: Sofia

Hej!

Längesen jag var inne här.

Attans så söta gullungarna är. Det är så roligt när de börjar få ett utseende, mer än bara bebis liksom :)

Lycka till med viktnedgången också. Det är tufft, men det går. Mitt tips är att dra ner på kolhydrater och satsa på protein istället, det blir man dessutom betydligt mättare av :)

Snabba promenader med barnvagn är ett annat tips!



Hoppas allt är bra med er. Jag kanske ska styra mot Falun nån dag så har vi lite bebishäng? :)



Kram.

2010-08-20 @ 23:06:29
URL: http://sofialiv.blogspot.com
av: Emma H

Sofia: Visst är det roligt när personligheten kommer fram i utseendet! Det där med kolhydrater tycker jag är svårt, älskar mackor! Men vi får väl se om jag får ta till någon mer specifik diet framöver.



Jag kikar in på din blogg och svarar om att ses (om du inte kollar här, svårt att veta vilka som går tillbaka till inlägg).

2010-08-21 @ 11:49:04
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Malin [Foto & vardag]

Visst syns det att dom är syskon, men sååå lika är dom inte :P

2010-08-21 @ 23:02:59
URL: http://www.mandarinklyfta.se
av: Emmapemma

De är definitivt syskonlika iallafall. Mycket mer lika än mina killar. Tvåan har mindre hår även hos oss, men i övrigt är det tvärtemot hur det är för er: lillbrorsan är kortare och tjockare än storebror! Kram på er.

2010-08-22 @ 22:06:39
av: linda

kul att du gillar min blogg! din var riktigt fin den med :) och fina ungar du har.

det låter som om luna och claudia ligger på samma kurva ungefär, eller hur? lite över? det är så skönt när de växer och ökar så bra..

2010-08-23 @ 23:06:44
URL: http://lindae.se/blogg/smallfeet/
av: Emma H

Malin och Emmapemma: Ja syskonlika är de, men inga kopior. Det är verkligen kul att se hur deras alldeles egna utseenden växer fram! =)



linda: Ja Claudia ligger två kurvor över på längden och en halv över på vikten. Visst är det skönt när de ökar i vikt! Jag önskar mig ett matvrak den här gången, för Vincent är och har alltid varit så dålig på att äta. Lite jobbigt.

2010-08-25 @ 22:13:37
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0