Catching up

Ja det här med jul, det lämnar inte mycket tid över åt bloggen. Det är lite dubbelt för bloggandet är ju som dagboksanteckningar. På ett sätt. Och när det är jul händer det en massa trevligt som man vill skriva om. Fast så hinner man inte för att man har fullt upp med att mysa, äta, öppna klappar och träffa släkt och vänner. Det är lite tråkigt, fast skönt också. Att ha fullt upp med att ha trevligt.

Lite catching up nu då. Några dagar innan julafton hade vi besök av Elin och hennes döttrar Isabelle och Josefine som är ungefär i mina barns åldrar. Vincent och Isabelle fann varandra nästan direkt och röjde glatt runt på caféet - sprang runt med små pallar på huvudena och satte sig högt upp på varsin stol och sjöng "Här kommer Pippi Långstrump" tillsammans. Så gulligt så! Vi sågs senast för drygt ett år sedan och då fanns inte våra småttingar än. Kul att träffas igen, det händer så mycket på ett år!
Som vanligt nästan omöjligt att få med alla barnen på samma bild. Det är tillräckligt svårt med två, och fyra är knappt värt att ens försöka med. =) Nu måste jag bara visa upp Vincent från den 22:a december. Han ville ha den här tröjan på sig, så då fick han det:

Claudias tröja, för den som undrar. Sitter ju perfekt! Ja förutom ärmlängden då, och glipan vid magen. Såg annars rätt mysigt ut. Vincent leker för övrigt robot med "robotfoten" som jag byggt ihop av bitar av lekmattan, allt enligt sonens instruktioner.

kommentarer
av: Elin "strumpan"

Vi hade så trevligt hos er! Som sagt så hoppas jag att vi får bjuda tillbaka någon gång. Hojta till om ni har tid för en dejt när ni har vägarna förbi så gör jag detsamma när jag kommer till Ludvika.

Fina bilder som alltid!

2011-01-01 @ 00:51:16

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0