en lugn stund?

Vad gör man för att hinna med något annat en liten stund? Det här är ett bra (om än ganska blött) tips:

Bodyn som Claudia haft på sig idag är jag barnsligt förtjust i. Den är från Lindex och innehåller en hel sagovärld, komplett med ugglor, igelkottar och snöklädda berg. Och så gillar jag färgerna också. Byxorna är från Name It, Vincents aptröja från Snoffs, och hans byxor från Katvig. Silverskallran som Claudia har på bilderna här nedan fick Vincent av barnens gammelfarmor (overgrootoma) när hon var på besök sommaren -08. Helt klart en av Claudias favvoleksaker!

Nu skriker Claudia igen. Hon är hopplös om kvällarna. Somnar bra vid halv åtta -åttatiden men skriker med jämna mellanrum, ibland flera gånger i timmen. Framförallt runt elvasnåret (fast idag t ex är klockan bara tio). Ofta är det lätt att söva om henne, sätta i nappen och stoppa om lite, men nästan lika ofta är det riktigt kämpigt. Jag ger lätt upp och sliter mitt hår medan Pieter tar sig an uppdraget något tålmodigare. Snart lär vi nästan börja med någon "metod" (sätter det inom citationstecken eftersom det har blivit ett så hypat uttryck de senaste åren). Vet bara inte vilken.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0