Lång dags färd mot natt (och lite jul)

Idag har varit en überlång dag... ensam med två små. Pieter jobbade från tidigt (han går hemifrån strax innan halv sju) och åkte sedan direkt till Borlänge för soundcheck inför kvällens spelning med Red Light Shades. Ingen pappa hemma på hela dagen alltså. Nu till klagosången... Jag håller på att bli riktigt rejält förkyld, har feberfrossapirr i hela kroppen nu på kvällen, ont i nacke och rygg, tröttare än tröttast och med igentäppt näsa, suddiga ögon och lockförsedda öron. Med det i grunden så har det inte varit lätt att umgås med dessa två:

Storbarnet som är på sin lillasyster heeela tiden, och inte är det milt eller, han går mig verkligen på nerverna för tillfället, hyperaktiv är bara förnamnet. Och lillbarnet som fortsätter att inte sova långa stunder på natten (inte på dagen heller för den delen), och dessutom snorar hon och spyr och har börjat hosta riktigt rossligt ända ner i lungorna. Inte så konstigt att hon är kinkig. Inte så konstigt att jag är kinkig heller. Ovanpå allt har jag fått byta typ tio illaluktande blöjor idag, vet inte vad mina två ögonstenar pratat ihop sig om. Puh!

En liten ljuspunkt idag i alla fall, och den kommer i bilder. Julavslutning på öppna förskolan = en hel bunt små tindrande tomtar och pepparkakor...

Den lilla Claudia-polarn aka "pepparkakan" är sötnöten Molly. Av en slump så var de ypperligt matchade, småtjejerna. Vincent fick jag ett utbrott på innan vi kom iväg eftersom han vägrade att jag tog av hans blöta, smutsiga orange tröja för att sätta på en något juligare och mycket finare och renare grå. Sammanbrott från både hans och min sida. Vi är inte riktigt på topp här i familjen.

Nu sitter jag och väntar på Pieter som är på väg hem. Ska höra lite hur spelningen gick innan jag trillar i säng. Jag ser inte fram emot tidig morgon imorgon igen, men i helgen får jag i alla fall ha Pieter hemma. Då hoppas jag få låna slagborren från bovärden så att vi kan sätta upp några tavellister och få upp alla nya familjefoton. Och söndag blir lite försmak på lucia, som sedan firas på dagis på måndag. Hu, då blir det tidigt. Nej men det ska jag inte tänka på nu, "helg helg helg" ska jag fokusera på. Nu: mer te!

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Vincent borde få springa va sig lite på Sportys lekland. Tror de har öppnat nu, såg så ut i alla fall när vi åkte och handlade.

Emma, kommer du ihåg att ta dina vitaminer? ;) Hoppas du inte blir allt för förkyld nu vid juletiden :(



Hoppas du får en god natts sömn nu!

2010-12-09 @ 22:58:52
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Emma H

De öppnar visst 15:e! Ser fram emot vad det är för ställe egentligen. Vi har tänkt köpa årskort åt Vincent eftersom man får köpa för 1000:- nu på specialerbjudande i dec (ord. pris 1500:-). Vuxna och småttingarna går ju gratis, iaf tills de fyller ett, så vi får gå dit tillsammans sen! Helt klart en bra grej för min vilda grabb att få röja av sig lite energi.



Hihi, jodå jag är faktiskt rätt duktig med vitaminerna nu. Fast förkylningen blir det bara värre med. Hoppas det vänder snart så att jag kan få vara hyfsat frisk vid jul ja, inge kul att gå runt som en zombie. =P

2010-12-10 @ 23:55:42
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0