Vintervarm dotter

Häromdagen plingade brevbäraren på med ett paket åt Claudia. Det var hennes halvårspresent från mormor och morfar som anlände - en kanonfin vinteroverall. Hon har växlat mellan Vincents gamla - för stora - fleeceoverall och diverse kombinationer av tjocka tröjor, och så den vita jackan från när jag var liten som nästan är för trång. Nu äntligen har hon en tjock, varm, vind- och vattentät overall. Fin är den också. Enda nackdelen är att den saknar inbyggda fötter och händer, vilket innebär lite mer meck vid påklädning. Men det gör inte så mycket.
Märket är Name It, för den som undrar. Overallen är verkligen tjock och mysig, så nu slipper vi fler funderingar på om minstingen är tillräckligt varmt klädd när termometern står på minus femton. Bara händerna som kan behöva något varmare än vad vi har. Det kan uppenbarligen inte ha varit någon dundervinter för två år sedan när Vincent var i den här åldern. Overallen har en väldigt smart knäppning i halsen också, dubbel på ett bra sätt. Ingen risk för varken strypning eller iskyla. Får se om jag kan fota kläderna i sitt rätta element också (snö alltså). Jag borde verkligen bli bättre på att leka ute med barnen, inte min starka sida.

kommentarer
av: Caroline - Mamma till Noah

Den är super fin =)

2010-12-08 @ 22:43:49
URL: http://caaaaaaroliine.blogg.se/
av: Sandra - mamma till Molly

Åhh Name It har såå fina barnkläder! :D Jättefin är den!

2010-12-08 @ 22:54:57
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Elin

Vilken jättefin overall, jag älskar mönstret! jag letar också efter en overall till alva då hon börjar växa ur sin fleeceoverall och denna skulle kunna vara ett bra alternativ! Måste bara säga att du tar så fina bilder på din blogg i alla inlägg, man blir så glad av att gå in här och kika! kram Elin

2010-12-09 @ 10:06:15
URL: http://elinochalva.blogg.se/
av: Emma H

Visst är den superfin! Och ännu finare live än på bild, jag blev verkligen glad när jag öppnade paketet.



Tack Elin, vad snäll du är! Roligt att du gillar min lilla blogg. =)

2010-12-10 @ 22:13:27
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0