Snöförsök och 24 veckor

Nu är kvällen allt för sen igen, men eftersom idag är idag så kräver det ändå en liten uppdatering. Idag (fast nu slår klockan i hallen tolv slag hör jag...) har jag gjort 24 fulla graviditetsveckor och det är dessutom precis 111 dagar kvar tills beräknat datum för lillsyskonet att komma. Det krävde en liten fotosession på balkongen i det soliga vintervädret (med ett par sköna minusgrader), så enjoy...



På eftermiddagen och kvällen har jag och Vincent umgåtts med Josefin och Saga - först hos dem och sedan hos oss. Lagade korv stroganoff och fruktsallad tillsammans, barnen yrde runt som små virvelvindar och Vincent upptäckte tjusningen med klubbor (ve den som tog Vincents klubba ur munnen på honom, tur att han även fick resten av Sagas när den egna tog slut). Lyckades titta på filmen You've got mail också, trots de små marodörerna. En trevlig eftermiddag/kväll blev det, och barnen var nog rätt övertrötta när vi väl gav oss för kvällen. Tror båda somnade som stockar när de mötte kudden (och så hoppas jag de sover lääänge också). Några kort blev det, men de är kvar i kameran än så länge.

Tänkte visa hur vår lilla familjeutflykt i det vackra vintervädret igår såg ut i alla fall. INGEN hit om du frågar Vincent. Vi körde (lånad bil) upp till Stångtjärn men Vimse har visst inte fått tillräcklig utelivsuppfostran av oss, det får vi nog försöka ändra på. Han protesterade högljutt mot allt vad pulkaåkning och snölek hette. Vi hann i alla fall få en aning dagsljus och lite frisk luft innan vi vände hemåt igen, och ett par kort på badbryggan begravd i snön. Nu för tiden får den visst ligga kvar i vattnet under vintern, kanske för att de gamla fina träbryggorna har bytts ut mot en i plast. Men i vinterskrud gör det ingenting.


Nu sängen! Imorgon jobbar Pieter förmiddag medan jag och Vincent (som förhoppningsvis sover längre än normalt eftersom han var uppe så länge nu på kvällen) roa oss bäst vi kan. Sedan ska lillkillen till oma och opa där han får stanna över natt medan hans föräldrar har en riktig vuxenkväll med både restaurangbesök och bio. Det ser jag verkligen fram emot! Nu snarkar Pieter redan, bäst att borsta tänderna och krypa ner under lakanen så jag också får lite sömn.

Godnatt!
/Emma

kommentarer
av: Gammalmormor Maj-Britt

Hej Emma! Tack för hääärliga bilder och treevlig text,alltid lika roligt att läsa och se på dina nya inlägg på bloggen,det är fantastiskt!

Ha en trevlig lördagkväll med restaurangbesök och bio önskar Gammalmormor/mormor Maj-Britt!

2010-02-13 @ 00:33:49

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0