Vildingar och favoriter

Tänkte uppdatera lite så här på söndagseftermiddagen. Busen är hos oma och opa och röjer runt lite, och Pieter är på jobbet. Jag ska nog göra mig lite mellanmål tror jag, det börjar kurra i magen. Slår mig nog ner i soffan också och läser någon tidning eller bläddrar i en barnbok. -en sådan om barn alltså, inte för.

I fredags var jag halvvägs i graviditeten, det går ju rätt fort det här ändå. Lagom tror jag, som sist. Man behöver de månader man får för att ställa in hjärnan och resten på att få barn.

Inget nytt att rapportera egentligen. Emanuel och Nina (min bror och hans tjej alltså) var här en sväng i helgen och vi var i Slätta och åt god middag igår. Vincent har haft en släng av mild magsjuka för några dagar sedan, men verkar hyfsat frisk nu. Och Pieter har varit på en liten utbildning i Lund. Själv har jag varit ledig från i torsdags vilket är skönt eftersom jag är så otroligt trött fortfarande. Får se imorgon på MVC-besöket om jag ska börja med järntabletter, jag gissar på absolut.

Lite bilder såklart. Jag har varit tråkig och inte fotat annat än hemma, vi har lite väl mycket kort från vår inte allt för spännande lägenhet. Men det är så lätt att knäppa av några bilder när kameran bara ligger här och man dessutom inte kan låta bli att tycka sonen är den finaste i världen. Ni får iaf några av Vincents favoritprylar för tillfället. Han har iofs många och det växlar från dag till dag, men dessa är återkommande just nu...


Vi har ju även en katt i huset, bengalen Aries - en riktig galning. Det kan gå ganska vilt till när hon och Vincent rusar runt i lägenheten. Och hon vill vara med precis överallt och bara måste kolla in vad vi andra håller på med, fast hon vill inte bli petad på ändå. Hon vill vara en decimeter från Vincent, men protesterar högljutt när han kramar henne eller lägger sig på henne. Ibland har de ändå riktigt roligt tillsammans, som när de leker med kartonger, eller cat-fightas genom något, t ex en spjälsängsvägg...


Dags för mackor och soffläge innan vildingen hinner hem igen.

Hörs & ses!
/Emma

kommentarer
av: Gammalmormor Maj-Britt

söndagkväll den 17 jan! Hej Emma och tack för det trevliga inägget på bloggen med trevlig text och härliga bilder,det på Vincent där han håller fingret på munnen är för gulligt och dom andra också förstås! Jag blir lika glad varje gång det finns ett nytt inlägg att läsa och se på bilder!

Kram från Gammalmormor Maj-Britt

2010-01-17 @ 22:36:11
av: Elin Uppström

Hej Sitamioa :-) Maiyah från VMB, blev så nyfiken så jag gick in här och ser att ni har en sån katt som vi vill ha! EN bengal alltså :-) Är det något ni kan rekommenedera? Har ni haft den sen innan Vincent kom och hur funkar de tillsammans? Verkar ju ha skoj :-)



Underbara bilder måste jag såklart tillägga också!

/Elin

2010-03-22 @ 14:11:42

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0