Lördag i Kålgårn

När man inte har bil så fungerar Kålgårn alldeles utmärkt som en oas mitt i stan. Det var alldeles för varm i helgen, och vi var bara tvugna att dra oss iväg för att bada. Alltså promenerade vi till Kålgårn vid Östanfors. Nu kan ju jag inte bada eftersom det bara var en månad sedan förlossningen, men grabbarna fick i alla fall lite svalka. Jag och Claudia satte oss istället i skuggan och njöt av att det fläktade lite. Efter en stund dök vår dejt upp - Josefin och Saga. De är ena riktiga sälar i vattnet. Om Vincent är en badkruka (när det kommer till utebad) så är Saga långt därifrån. Härligt att se!

Vi hade fika med oss - te och mackor. Och Josefin bidrog med melon och kakor. Sedan var vi bara tvugna att gå och spana in den lilla tillfälliga kiosken på gräsplätten brevid. Jag blev såld på mysfaktorn (paj med vaniljsås, caffe latte och kulglass på stranden, wow!) och barnen fick köpa varsin Piggelin, och betala själva. Vilken stor son man har (ibland)...

De är ena riktiga härmapor de här två, härmar allt den andre gör eller säger. Fast oftast är det väl Saga som är förebilden och Vincent som visar idoldyrkan. Tänk om två år, då är Vincent lika stor som Saga är nu, och Claudia lika stor som Vincent är nu. Och Sagan då, ska börja skolan! Stort!

Claudia sov i vagnen omväxlandes med att vara rätt gnällig och tjorvig. Inte så konstigt i den värmen. Hon fick på sig den allra svalaste dressen (fått av mormor Annette) och så blev det lite amning på stranden för att fylla på vätskeförrådet hos lilltjejen.


När vi kom hem till vår varma lägenhet käkade vi tacos tillsammans, och barnen fick dra runt nästan utan kläder för att få lite svalka. Både Saga och Vincent är förtjusta i lilla Claido (som Saga säger) och behövde inte be två gånger för att få ha henne i knät. Inte när de är så här söta! =)

Nu vill jag ha lite svalare luft tack, kan man få önska sig det? Okej för att det är mysigt med varma sommarkvällar, men 30 grader i skuggan på dagen är då inte jag byggd för i alla fall. Speciellt inte när jag inte får bada. Och så vill jag gärna ha den där trädgården jag tjatar om, den skulle hjälpa.



kommentarer
av: Cissi

Myyysigt :-) Ida har också blivit en badkruka, vi får jobba på det i sommar. Första dagen vände hon så fort hon nuddade vattnet, senast gick hon i ända till vaden åtminstone :-) Kanske kan bli en tur till i eftermiddag, vi måste vänta på att bilen kommer hem, för vi har inget bad på gångvägs avstånd tyvärr.


namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0