Vardag idag

Jag kände för att lägga upp lite kort från idag, t ex på det fina babygymet. Jag köpte det redan innan jul - samtidigt som jag beställde julklappar åt Vincent - från ABC leksaker (abcleksaker.se) och det låg inpackat i sitt paket ända fram till för ett par veckor sedan. Jag ville inte att Vincent skulle ha sönder det redan innan bebisen kommit. Plockade äntligen upp det och vad händer? Efter en dag har ena benet gått av. Går inte att laga. Tårar. Jag mejlade företaget och berättade, och fick till svar att det inte ska hända och att de skulle skicka ett nytt. Ibland blir man så glad som konsument. Ofta blir man illa bemött, men uppenbarligen förekommer det "god kundvård" på sina håll. Så: Reklamreklam! Shoppa loss på ABCleksaker! Massor av bra grejer och schysst bemötande. =)

Jag tycker verkligen att det är kanonfint. Claudia ligger inte så mycket i det än, men hon blir allt mer intresserad av att kolla på saker, och armarna viftar ordentligt nu. Ska bli så kul att se när hon börjar försöka vifta till prylar och få allt större kontroll över sin kropp. De vakna ögonen har hon redan, och har haft sedan hon föddes. Sötaste:

Den översta klänningen har hon fått av forumkompisen Caroline (som har sonen Noah) och den undre bodyn från Pieters faster Marina med familj (om jag nu minns rätt, inne i amningsdimman som jag är - alltid bra att skylla på).

Tänkte visa upp ett par mindre och mer vanliga vardagssituationer hemma hos oss också (alla inträffade idag):


Just nu sitter jag i soffan som vanligt, vid datorn som vanligt, tittar på Sopranos som vanligt, dricker kaffe som vanligt, och Pieter står och vaggar Claudia... som vanligt. Våra kvällar efter att Vincent somnat är rätt lika varandra. Hoppas jag hinner sova lite i natt. Imorgon går Pieter till jobbet tiiidigt igen.



kommentarer
av: Sandra

Vilket underbart babygym! :D Molly har haft sitt babygym i två veckor nu ungfär och hon älskar att ligga där och nu börjar hon bli medvete om att hon kan slå på sakerna, så roligt att se :) Men usch vad Mollys babygym ser tråkigt ut nu när man såg erat. Vi fick ett av Daniels jobbarkompis som hade fått det av en annan kompis, så tredje bebisen som använder det nu. Ett gammalt spökenlabangym. Saker fattas men vi har satt dit lite andra saker så det funkar. Claudias gym såg högt ut :D

2010-07-30 @ 22:37:11
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: gammalmormor Maj-Britt

Hej Emma! Vilka härliga bilder du har satt in och så roligt att se hur ni har det hemma på vardagen!

En stor kram till er alla fyra från Gammalmormor!

2010-07-31 @ 00:08:01
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Emma H

Hej mormor/gammalmormor! Jätteroligt att du kan kommentera här på bloggen igen! Kramar från oss!



Sandra, Vi hade ett annat babygym till Vincent. Då hittade jag inte något som jag verkligen ville ha, så det fick bli ett rätt billigt. Sedan hittade jag detta nu i höstas och blev helt förälskad. Så jag slog till, trots prislappen. =) Ja det är väldigt högt och sakerna som hänger i det är högt upp också. Men det finns en ring i mitten så man kan hänga på egna prylar. Det som är bra med höjden är att det går att ställa in babysittern under bågarna, perfekt eftersom bågen som hör till vår sitter gått sönder (och dessutom är riktigt tråkig).

2010-08-02 @ 23:32:39
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0