BVC-besök och picknick i Stångtjärn

I torsdags var Vincent på dagis på förmiddagen. Han blir tokig av att vara hemma för mycket, så efter första veckan tillsammans med den nya familjemedlemmen har han fått gå ett par dagar den här veckan. Claudia fyllde två veckor och jag och hon gick ner på stan för att fika med ett par tjejer jag träffat när jag gick på gravidvattenyoga. Derad döttrar är en och tre veckor äldre än Claudia. Jag har lite vänner med barn i samma ålder som Vincent, men det är roligt att också träffa sådana som har nyfödda. Man behöver få prata av sig om sånt som bara någon annan i samma situation är intresserad av. Och så var det trevligt att gå iväg och fika bara jag och lilltjejen. Det är skönt att ta med sig bara ett barn ibland så att man kan ägna det all uppmärksamhet. Pieter njöt också av sina helt banfria timmar. Sådana blir det inte många.

På eftermiddagen var vi till BVC för vägning och mätning. Claudia knakar på i längden och är redan uppe i 55,5 cm - 4,5 cm längre än när hon föddes för två veckor sedan alltså. En lång tjej! Hon vägde 4240 g så det är lite kvar tills hon är uppe i födelsevikten. Första ökningen vi sett i alla fall, från 4040 g en vecka tidigare, så det var klart godkänt.

Vi körde direkt från BVC (med lånad bil eftersom Lasse åkt till Bohuslän för sommaren, och Annette i Göteborg för att fira min mormors födelsedag) upp till dagis där Vincent lekte runt på gården och blev väldigt glad när vi traskade in. Alltid lika roligt att se hans leende när man kommer för att hämta honom. Om han sedan vill följa med är en annan historia... Nu gick det i alla fall bra, vi hade med hans lilla röda cykel så att han kunde cykla själv till bilen. Och så åkte vi upp till Stångtjärn. Bäst att passa på att ta sig till oaser lite längre bort när vi för en gångs skull har bil. Vi fick en riktigt behaglig stund där uppe, lagom temperatur, lagom soligt och väldigt lugnt med bara vi och en annan familj. Pieter badade och Vincent fotbadade medan jag och Claudia satt och tog det lugnt i skuggan.

Mer Stångtjärn i sommar hoppas jag på!

/Emma

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0