Bröllop och fina djur

Förra helgen var vi nere i Ulricehamn för att vara med på min kusin Jonatans (och hans Gabriellas) bröllop. Jag var lite fotoansvarig så jag fotograferade mycket. Har inte hunnit gå igenom och sortera alla bilder än, men här kommer några ur det mer personliga urvalet. Björnen vars tänder Vincent borstar bodde i vardagsrummet på pensionatet/vandrarhemmet där vi bodde (inrymt i en trevlig större lägenhet i centrala Ulricehamn)...

Efter lite blygare reaktion så var Vincent väldigt glad över att träffa morbror Emanuel, moster Nina och gammalmormor Maj-Britt igen! Och vi tyckte såklart också det var roligt att träffa dem, även om det blev lite som hastigast.

I Ulricehamn hittade jag en affär som sålde Villervalla-kläder och kunde inte motstå den här mössan till Vincent. Bamse-tröjan spontanköpte vi på Kupolen (tillsammans med en tjocktröja) när Vincent plötsligt blivit åksjuk och kräkts ner de flesta av tröjorna vi hade med. Det verkar som att vi kommer få dras med en liten åksjuk kille framöver. Hoppas bara det inte gäller tåg utan bara bil. Och när vi lunchade på IKEA på hemväg så shoppade vi ett iglo-tält till Vincent (fyndat för knappa 60 kr):



Hela veckan som varit har vi vabbat. Vincent var så frisk hela hösten att det känns lite som vi får ta igen det nu. Han har haft feber i veckan som hållt i sig men sjunkit för varje dag, och jag och Pieter har delat på vab-dagarna. Vincent snörvlar fortfarande men nu är febern borta iaf. Imorgon (tisdag) ska han till dagis igen, så vi håller tummarna för att det ska gå bra.

I lördags hämtade oma Marilou upp oss och vi tog en sväng till Harmsarvet i det fina vintervädret. Solen hann sjunka lite bakom träden men det var fint ändå, och Vincent var förtjust över de fina fåren och korna.


Vi blev lite nerkylda så det var trevligt att komma hem till oma och opa för hemlagad pizza-middag efteråt. Så här ser borrel (lite snacks och något drickbart före maten) ut för Vincent:



Jag tänkte avsluta med en liten magbild från häromdagen på dag 28+1, eller vecka 29 för att tala klarspråk. ...eller sjunde månaden för den som så vill. Magen växer på rätt bra nu, man undrar lite hur stor den har tänkt att bli egentligen. Nästan tre månader kvar. Jag känner bebisen röra sig i alla fall några gånger om dagen nu. Den är ingen vilding och inte igång så mycket som vissa bebisar verkar vara, men trots det så märker jag att den blir allt starkare. Jag kan känna en fot eller en rumpa sticka ut på sidan av magen, det är mysigt.



På lördag kommer jag plötsligt vara innehavare av två bloggar! Då lanseras nämligen Pralins (lokalblaskans helgbilaga) nya community för att fira att de funnits i fem år. En av nyheterna är att vi blir nästan 30 nya bloggare på deras sida. Min blogg heter Tårthumlan och där ska jag tårtblogga. Det blir intressant att se hur det går, och det är såklart en rolig utmaning.

Nu bubblar tevattnet. Pieter kom nyss hem från jobbet och brer sina vanliga kvällsmackor. Strax sovdags, och så blir det tidig dag imorgon med dagislämning. Håll tummarna nu för att Vincent håller sig tillräckligt frisk (och glad) för att klara av sin tredagars dagisvecka!

/Emma

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0