Vaccinerad och måttad igen

Idag har vi varit snörvliga hela familjen. Pieter har varit på temadag med jobbet med middag och allt. Så ingen pappa hemma alltså. Vi andra ringde på backup från morfar Lasse i ett par timmar på förmiddagen, och på eftermiddagen var det dags att traska mot BVC. Sexmånaderskollen stod på schemat, ett par veckor tidigt. Med vaccination (en spruta i varje lår) och läkarundersökning. Claudisen passerade UA som vanligt.
Oj, nu sjöng Vincent Blinka lilla stjärna på engelska! Ordagrant! Det har jag inte hört förut, och inte sjungit själv heller. Dagis är lite smått magiskt ibland. Han äter t o m gröt när han är där. Jag håller som bäst på att byta om barnen till pyamasar, kollar datorn i ena ögonvrån och tv:n i den andra. Än så länge är humöret på topp hos alla, får se hur jag lyckas med nattningen. Tandborstningen återstår för Vimse (som hoppar upp och ner från fotöljen iklädd blöja) och själva sovandet är det största problemet för Claudisen (som sitter i gåstolen och spanar på brorsan). Bäst att jag ägnar dem lite mer handfast uppmärksamhet nu.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0