Gåstolen har flyttat upp

Igår hämtade Pieter upp gåstolen ur förrådet. Vincent ärvde den av Saga (som jag tror ärvt den av sin kusin Ninja), och nu är det Claudias tur att ta över. Hon kan knappast traska runt i den än, fast hon sitter rätt bra och verkar fascinerad av alla knappar och färger. Häftigt att få igång en melodi, och vilken utsikt man får! Vincent blev också väldigt förtjust och han sitter än så länge i den mer än vad lillsyrran gör... "Jag ska åka med min caaab!"
Igår var vi på öppna förskolan igen, ett trevligt torsdagsnöje som varar två timmar på eftermiddagen. Just igår var det ovanligt många vi känner där, jättekul fast jag kände mig ännu mer småbarnsförälderförvirrad än vanligt. Claudias polare Molly var där, och Sam som blivit en riktig kompis till Vincent - de har verkligen funnit varandra. Så kul att se! Och så träffade vi Oskar och hans mamma - som bor i Australien i vanliga fall. Allesammans ska vi se till att träffa "på tu man hand" i nästa vecka så jag lyckas mammaprata lite mer koncentrerat.
Det här veckoslutet är fullt av tårtfejande. Två beställningar har jag under produktion, en chokladig boktårta och en åt en liten prinsessa. Full rulle!

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Åhh, han är så sät Vincent, åka cab! ;) Han kan verkligen allt om bilar :D

2010-10-15 @ 22:29:04
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Lisa - mamma till Knut

Hehe Vincent får inte riktigt plats i gåstolen längre :D

2010-10-16 @ 20:50:49
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
av: Emma H

Sandra: Ja han har sin grej helt klart, sötsonen.



Lisa: Hehe, nja han kan sitta normalt i den också, fast det är rätt trångt.

2010-10-16 @ 23:18:14
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0