Problemet med disken

Jag är inte den mest effektiva hemmaföräldern i världen, för att säga det milt. Jag lyckas inte göra mycket samtidigt som jag är själv med båda barnen. Bäst går det när jag träffar folk, då lyckas jag packa på barnen och ta mig någonstans. Samtidigt hålls hemmet i hyfsat prydligt skick (iom att vi inte är hemma alltså). Är jag däremot hemma så går hela dagen utan att jag lyckas med mycket mer än att få i alla hjälpligt med mat och byta ett par blöjor. Framförallt går det nog ut över diskandet. Jag lyckas bara inte (/orkar bara inte). Som tur är kommer diskhjälten Pieter hem och tar tag i dagens röra efter jobbet, stackarn. Högt på vår önskelista: diskmaskin. En riktig en alltså, så att min mänskliga variant får lite avlastning.
Ibland får Claudisen titta på, väldigt intressant! Nåja, en stund i alla fall.

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Här hemma har vi diskmaskin men den manliga människan här hemma får ta hand om disken ändå. Han är vår lilla hemmafru i det här förhållandet. Den som gillar att hålla det snyggt och rent, inte mig emot :P

2010-10-25 @ 23:25:03
URL: http://surrovich.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0