Bumbo åt alla

Claudia fick lite pengar i välkomstpresent och jag ville köpa henne något hon själv skulle uppskatta för de pengarna. Siktade in mig på en pryl som jag valde bort när Vincent var liten eftersom den är rätt dyr och dessutom har kort användningstid, en Bumbo-stol! Det är en stol som småttingar kan sitta i så fort de kan hålla huvudet stadigt och fram tills de sitter själva. För en tjej som Claudia som väldigt gärna vill sitta/stå (= tröööötta mammaarmar) så är det en kanonpryl.

Med bestämda steg gick jag till Babyproffsen i stan för att shoppa. "Har ni Bumbo?" "Nej men vi ska beställa, kommer nog i nästa vecka." Ett telefonsamtal senare och jag får veta att de är slut hos leverantören fram till december. Ungefär precis när Claudia växer ur den alltså. Neej! I Borlänge är den också slut, men så ringer jag Barnens Hus (också det i Borlänge) och hurra, de har de har de har! Så jag skickar dit min Borlänge-jobbande mamma som levererar en turkosblå Bumbo till oss efter jobbet. Tack!

Om Claudisen trivs i sin nya tillvaro? Självklart!

Än så länge får hon sitta väldigt korta stunder i den för att öva, men däremellan blir den ändå använd - av brorsan. Vincent är som Aries (katten alltså) - ingen av dem kan låta bli nya grejer som kommer in i lägenheten. ALLT måste testas.

En annan bra grej med Bumbo (och en som bidrog till att jag köpte en helt ny) är att de har högt andrahansvärde. De verkar gå för minst 300-350:- på Blocket (vår kostade 499:- ny). Så för en gångs skull ska vi nog försöka sälja en pryl när den är färdiganvänd och inte bara bygga på någon hög i förrådet. Fast man vet aldrig med mig, jag har lite svårt att skiljas från prylar ibland...



kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0