En dag full av traskande, och så BVC

Jag börjar väl som man ska i vår bloggifierade värld, med...


Klänning från KikKid och strumpbyxor från Polarn&Pyret. Båda reafyndade, tro det eller ej. Jag som sällan lyckas fynda utan bara faller för dyrare kläder som inte är på rea. Men ibland lyckas man! Idag var första dagen jag provade klänningen på Claudia. Den är i stl 68, sitter perfekt och är verkligen superfin!

Jäjä.

Idag har jag fått ett hyfsat antal kilometrar i benen. Började med att traska upp för världens längsta backe (känns som det vissa dagar, speciellt eftersom jag oftast är sen) för att lämna Vincent på dagis. Vinkade genom fönstret till en hel hög små viftande barn och traskade ner för backen igen - och upp på andra sidan stan med mål: Spillevinken. Jag var visserligen där häromdagen, men idag var det extraöppet på förmiddagen med erbjudanden på babykläder. Jag mötte upp där med Sandra och Molly och hade en trevlig stund. Träffade på fler mammor jag halvkänner, drack lite kaffe, ammade och tog det lugnt. Fick med mig en rådjurs-body åt Claudia. Satsade på stl 74 så att hon kan få växa i den om ett litet tag.

Dregglisarna köpte jag på Babyproffsen lite senare på dagen (det behövs mååånga åt den här dregglande och spyende lilla tösen). Men först traskade jag från Spilleviken och upp till dagis igen. Hämtade upp Vincent, ner för backen, hem och fixa lunch åt sonen. Linnea kom och hälsade på, skönt att hon kunde underhålla Claudisen lite medan jag la Vince för middagsvilan. Sedan var det amningsdags och jag och Linnea kollade in valresultat och planerade hemsidesfix (äntligen ska min hemsida bli klar!). Så var det dags att väcka Vincent igen för avtrask mot BVC.

Den här gången var det koll för båda barnen. Vincents 2,5-års-kontroll och Claudias 3,5-månaders. Båda blev vägda och mätta (Vincent 14,4 kg & 93 cm, Claudia 6,25 kg och 64 cm). Och så testades Vincents språk och språkförståelse. Nivån var väldigt låg med hans mått mätt, bland annat tog BVC-sköterskan upp en leksaksbil ur sin låda och frågade vad det var. "En Audi!" svarade Vincent självklart "...eller är det kanske en ny Bubbla?" Han är galet häftig, Vinnepinnen. (Det var såklart en liten Audi.)





kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Vincent han kan han! :) Är riktigt imponerad över hans förmåga att kunna bilmärken som jag själv inte ens kan ;) Ska bli roligt att se vad Mollys bvc-resultat om en vecka!

2010-09-21 @ 00:40:30
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Cissi

Haha, en Audi :-) Underbara Vincent! Vad sa bvc-sköterskan om det svaret?

av: Emma H

Ja det är imponerande! =)) Hehe, BVC-sköterskan skrattade mest. Hon har redan hunnit märka av hans prat och biltokighet eftersom han varit med på några av Claudias besök.

2010-09-21 @ 22:40:46
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0