Fördelen med att bo i stan

Vi bor centralt, i hyreslägenhet, en trea som är hyfsat stor. Vi trivs bra, riktigt bra. Samtidigt börjar vi bli trångbodda, vi har för mycket prylar, barnen växer och oj vad trevligt det hade varit med egen trädgård. Vi får se, vi letar och funderar på hus men har ingen brådska.

Anyway, det jag skulle komma till är att vi på vissa sätt bor på en perfekt ur en 2,5-årings synvinkel. Här passerar nämligen ambulanser dagligen, och vill man spana på bilar är det bara att gå ut på balongen. Vid speciella tillfällen kör ångloket mot Grycksbo förbi alldeles intill huset, tutar och sprutar rök. Och idag fick vi besök av en bärgningsbil som fraktade bort en strandad buss. Tänk vad mycket spännande som händer dagligen, precis utanför fönstret.

Nu ska jag snörvla mig till sängs. Den här förkylningen är inte att leka med.



kommentarer
av: Cissi

:-( Det gick inte att kommentera på Bumbon... så jag gör det här istället. Bumbo är grejen! Hur bra som helst. Köpte till Ida av samma anledning som du nu, men Gustav trivs också väldigt bra i den :-)



Vilken lycka för Vincent att bo som ni gör :D

av: Gammalmormor Maj-Britt

fredagkväll den 10 sept! Ja, Emma , ni har verkligen en trevlig lägenhet och så roligt för Vincent som är så intresserad av bilar att kunna stå på balkongen och se när dom kör förbi nere på gatan!

Kramar från Gammalmormor! Krya på dig!

2010-09-11 @ 00:16:24
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Malin [Foto & vardag]

Ja det är väldigt kul att pyssla faktiskt :)

2010-09-11 @ 18:22:09
URL: http://www.mandarinklyfta.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0