Dessa växande barn

Det är roligt när barnen växer i nya kläder. Vincent byter inte storlek så ofta längre, men Claudia växer ju så det knakar. Hon håller som bäst på att flytta in i stl 68, och bland annat den här outfiten som hon fick redan innan hon föddes. Mormor som shoppat, på Gotland har jag för mig.

Mysbebis! Om en vecka ska vi till BVC, då är det dags för vägning och mätning för båda barnen (spännande!). För Claudia blir det första besöket på en månad, och för Vincent första på ett år. De kollar tydligen hur barnen pratar vid 2,5-årskollen, alltså inga tvivel om att han kommer passera med ett "godkänd" i rumpan.

Vincent leker allt mer fantasilekar. Det är så roligt att se hur han håller hela konversationer mellan sina bilar eller gosedjur, och han hittar på nya användningsområden för de flesta prylar. En dammsugarslang blir en brandslang som sprutar vatten, en flyttkartong blir en dörr, ett täcke blir en grotta, glasunderlägg på rad blir en väg. Idag blev några mobiler till en fiol med stråke:

Jag har allt de finaste barnen jag. Nog för att Vincent är av det vildare slaget, och en som växlar mellan att vara en extremt smart och vältalig liten kille - och ett grinigt, onåbart och väldigt litet barn som inte lyssnar för fem öre. Men han är allt bra söt ändå. Han kan vara rätt omild med Claudia, han är ju ändå bara 2,5, men han har aldrig visat någon svartsjuka mot henne. Och idag när jag gjorde iordning barnen för natten och la Claudia på Vincents säng, så la han huvudet mot hennes mage och sa "Jag älskar dig, Claudia!" Fina fina storebror.


Over and out


kommentarer
av: Gammalmormor Maj-Britt

Hej Emma! Så jättegulliga barn ni har du och Pieter, man skulle vilja krama dom båda två , men det är lite långt avstånd för det! Trevligt att dom har fått större sängar också som jag förstår var dags nu när dom har vuxit så mycket!

Kramar till er alla fyra från Gammalmormor i Göteborg! Ha det bra!

2010-09-13 @ 23:57:39
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Emma H

Visst är de allt bra gulliga, våra barn! Ja det är ju lite långt till dig, det är tråkigt. Vincent brukar leka att han åker motorcykel till Göteborg. Då springer han runt på sin lilla cykel med en korg på huvudet som motorcykelhjälm. Kramar till dig, mormor!

2010-09-14 @ 23:55:12
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0