En tårta åt Anton

Igår bakade jag en tårta! Nu var det några månader sedan sist, igen, så det var roligt. En Oso-tårta var beställd, föreställande Disneyfiguren Specialagent Oso som är en färgglad animerad björn. Jag har lyckats missa Oso, men lustigt nog såg Pieter och Vincent ett avsnitt för första gången i morse. Kika in på min tårtblogg Tårthumlan om du vill veta vad den innehöll.



Tårtan följde med oss till Lindesberg till kalas för Anton som fyllt tre. Barnen klarade bilresan bra förutom att Vincent åksjukegnällde en liten stund innan han somnade (hemfärden gick helfint). Vincent hamnade i paradiset på Antons bilfyllda rum - det är alltid roligt att komma bort och leka med någon annans saker. Och Anton blev nog glad för sin Oso-tårta och lekkamratsbesök. Claudia drog runt på golvet, snackade med katten och drog ut kokböcker. Verkade trivas hon med.


Det blev ett par timmars fikande, lekande och trevligt småprat innan vi vände hemåt igen. Middag bjöd Macedonken i Ludvika på. Jag har börjat med diet och satsade på hamburgare goes GI -  plockade bort brödet och åt morötter och äpple istället för pommes frites. Får se hur länge jag lyckas hålla i. Support tack!

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0