Vårpåfyllning för mammahjärtat

Jag har jobbat min första fulltidsvecka (dvs 80%-iga) och känt mig heeelt slut. Inte nog med det, jag har saknat barnen och dessutom sorgset sneglat på den klarblå varma himlen utanför jobbfönstret. Så ska jag jobba extra imorgon (söndag) ovanpå det.

Men så - idag! Idag var riktigt härlig, jag behövde verkligen idag. Pieter som festat med jobbet igår fick sovmorgon idag. Det innebär att jag skuttade (nåja) upp med barnen på morgonen strax innan sex, fick i oss frukost, klädde barnen och traskade iväg med den limegröna faran (vagnen that is). Planen var oklar men innebar en stunds utevistelse i solskenet och sedan mataffären.



Dagen visade sig bjuda på bra mycket mer än så, och innan jag rullade in vagnen i hissen hemma igen hade klockan hunnit slå sex igen. Och däremellan fick jag all den där barn- och utetid jag saknat på sistone. 



Älskar när ån svämmar över vilket händer nästan varje år. Häftiga vatten! När vi följt ån uppströms nästan ända till Kålgårn hittade vi riktigt lustiga små isflak - vinterns sista? - som när man knackade på dem föll isär i stavar.



I Kålgårn mötte vi upp med Annette (det är min mamma det) och lekte i den allt varmare luften. Claudia gungade (för andra gången i livet) och skrattade, hon gillar det! Vincent var alltid likgiltig när han satt i en gunga under sina första år, först nu har han börjat uppskatta det. Så det känns lite ovant men väldigt kul med en bebis som tycker gungan är rolig. Vincent röjde järnet!



Promenad hem till mormor och morfar via mataffären för att köpa lunchingredienser. Sedan dukade vi upp i deras trädgård. Riktigt skönt att sitta ute för första gången i år, i bara tunntröja med den värmande solen som sällskap. Barnen åt (den stora som vanligt snabbare än den lilla) och sedan var det lek i trädgård och sandlåda för hela slanten. Claudia i en solhatt jag hade som liten - som inte gjorde mycket nytta eftersom hon drog av sig den hela tiden. Medan Vincent fick låna mormors hatt.



De kom i säng för lunchvilan bra mycket senare än normalt, men så får det vara en dag som den här. Och under tiden vilade vi vuxna i soffan, drack te och pratade. Man behöver verkligen den där timmen eller två mitt på dagen när båda småttingarna sover. Vincent får gääärna fortsätta dagsova länge till.

Mellis, promenad tillbaka in till stan, en sväng på Ica för middagsshopping inför morgondagen, och så hem till väntande barnafader som kilade till vår kvarterspizzeria och hämtade upp en Vesuvio åt sig själv och en kebabsallad (utan bröd för en stackare på diet) åt mig. Vincent fick som vanligt lite av bådas.

Kvällen har jag ägnat åt datorn (framförallt åt det här blogginlägget) och nu hoppar vi i säng medan klockan bara är strax efter 22. Här behövs sömn för min del. Imorgon som sagt, extra arbetsdag, på en söndag och allt. För övrigt är jag småpurken (men även rätt glad) över att lördagskvällen bjuder på veckans sämsta tv-utbud.

kommentarer
av: Emelie

vilken underbar dag ni verkar ha haft! Men wow vad ån hade svämmat över och avrje år gör den så skriver du :-O Häftigt!

2011-04-16 @ 23:26:41
URL: http://fambabunovic.blogg.se/
av: Cissi

Härlig dag ni verkar haft! Här har vi haft mest grått hela dagen, men imorgon ska det bli bättre har jag hört. Hoppas på det :-) Har gjort vikt/längdjämförelser på bloggen nu, blev nyfiken när du funderade. Rätt stor skillnad på mina båda.


namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0