Tårtbottenbak pågår

Kan inte kalla idag för en ledig dag riktigt, förutom början på den - sovmorgon. Pieter, barnen och deras morfar åkte till badhuset, och när jag vaknade strax efter tio så satte jag igång med dagens första tårtbottenbak.



Frukost blev en tallrik fil med frön, nötter och kiwi + en moccachokladshake. Nu är det lågkalorikost som gäller i kombination med LCHF-tänk. Familjen kom hem, åt lunch och barnen sov middag. Jag cyklade iväg till gymet för en timmes träning. Bara femte passet i år - skandal.

Efter träningen gick jag in till Underverket - stans underklädesaffär, något jag velat göra väldigt länge men inte riktigt kunnat med på grund det här: Idag har jag spenderat 3036:- på fyra nya BH:ar och en baddräkt. Gaaah vad det är dyyyrt, men det var klart värt det.

Hem till middagen, sedan ut med Vincent som fick cykla en vända runt de närmsta kvarteren på sin springcykel. In igen, blöjbyten, pyamasar, välling. Barnen i säng. Ny tårtbotten ihopsvängd och in i ugnen. Och DÄR ringde klickan, dags att ta ut bottnen. Ska värma mjölk till en ny kopp kaffe. På tv: En unge i minuten.

Summan av kardemumman:
träning - jobbigt och dyrt
shoppa kläder - jobbigt och dyrt
inte få äta gott - skittråkigt
baka tårtbotten - skulle hellre sitta i soffan

Men nu är dagens arbete avklarat. Imorgon väntar det gamla vanliga jobbet.

kommentarer
av: Alexandra

Tänk att det man vill unna sig själv blir alltid så dyrt... Eller är det så att vi väntar så länge mellan gångerna att köpa saker till oss själva? Mamma grej det där tror jag ;).



Hoppas i varje fall du fick oordning på bottnarna ;)



Kram

2011-04-05 @ 10:29:31
URL: http://minbebis.com/blogg/soontobe/
av: Maria A

Förhoppningsvis lite pepp ;)

Det tar 21 gånger innan det är en vana att gå till träningen och det inte känns lika jobbigt. Tänk på vad mycket piggare du kommer bli när du väl kommit igång och så mycket du kommer orka härja med barnen. ;)



kram kram

2011-04-05 @ 11:16:44
URL: http://jazus.wordpress.com

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0