En gammal tyghund

När jag var i Göteborg senast fick jag med mig min gamla hund (tror jag att det är) från min mormor. Jag fick den någon gång när jag var liten, och min jämngamla kusin Tobias hade också en. Och de har bott hos mormor genom åren. Jag mindes den knappt nu när jag fick den, även om jag någonstans ändå kände igen den.

Mormor kan nog berätta mer, eller hur?! Du får skriva en kommentar om den, mormor, så jag för höra mer om hur jag fick den och när!


Jag tycker på något sätt att den är så väldigt fin. I all sin trasighet. Charmig. Fin. Gammal. Och min.

kommentarer
av: Mormor/gammalmormor Maj-Britt

onsdag den 3 aug 2011

Hej Emma! Jag skall berätta lite hur dessa undar kom till1

När vi fick våra första små barnbarn som vi så länge längtat efter kom till världen, först kom du den 8 augusti 1980 och sen kom din kusin Tobias den 2 dec 1980, så roligt vi tyckte att det var!

Då bestämde vi oss Morfar Martin och jag eran stolta Mormor för att vi skulle köpa något som ni kunde ha och leka med när ni kom till Göteborg på besök och då blev det dessa hundar vi fastnade för det blev en röd till dig Emma och en blå till Tobias!

Tobias fick sin egna blå hund för ett tag sedan och när jag sist var nere i källarförrådet fick jag syn på din hund och då tog jag upp den och du fick den med dig hem när ni var på besök här sist!

2011-08-03 @ 11:12:17
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: mormor/ gammalmormor Maj-Britt

Rättelse: Det skall förstås vara den stolta Mormor/Farmor, Mormor till Emma och Farmor till Tobias! Sen tappade jag bort ett H i första meningen det skall vara HUNDAR!

Kram från Mormor/ Fatmor Maj-Britt

2011-08-03 @ 12:05:13
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Emma H

Tack för det mormor! Kul att höra lite mer. Jag tycker att den är väldigt fin, trots att den är så sliten. Men det betyder ju bara att jag tyckt om den väldigt mycket som barn och slitit mycket på den. Jag ska göra iordning min syhörna inne på kontoret och då ska den här få stå uppe på en hylla där.

2011-08-03 @ 12:28:59
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: mormor/ gammalmormor Maj-Britt

Javisst,tyckte du om den jättemycket och du hade nog gärna velat ta med den till Falun , men vi tyckte att den skulle vara här i Göteborg och du hade den att leka med när du var här!

Det blir väl fint på en hylla i syhörnan!

2011-08-03 @ 18:43:14
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0