Ett konstverk av drivved

I fiskaffären i hamnen i Strömstad säljer de inte bara färsk fisk, räkor, humrar och andra havsdelikatesser. De säljer också konstverk gjorda av drivved. Alla är unika. Varje sommar står jag där inne i affären och tittar på dem långa stunder. Alla är fantasieggande och fina i varje liten sliten detalj.

Mina föräldrar äger ett sedan några år tillbaka, det sitter på väggen i deras vardagsrum. Numera gör jag det också, för snälla föräldrarna gav mig ett konstverk i födelsedagspresent. Nu kan jag få den där saltstänkta västkustkänslan när jag vill, bara genom att kika ut i hallen.


Jag tycker det är helt underbart fint! Som solitär på en liten väggsnutt i mitt hem. I all sin annorlundahet. Bohuslän i mitt hjärta. (Och byrån i bakgrunden ska städas, men det är där allting hamnar för det är ett av få ställen som barnen inte kommer åt.)

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Vilken snygg! :D Alla somrar som jag varit vid Tanum/Grebbestad har vi tagit gummibåten ut för att samla saker på stränder/klippor och en av kvällarna oftast näst sista slänger vi upp allt vi hittat på bordet för att sedan pyssla hela kvällen/natten. Måla i musselskalen. Min farbrors tjej gjorde en skitsnygg av en lång planka där hon gjorde små hus längs en hamnbrygga, fiskenät på tork osv. Kul pyssel! :D

2011-08-27 @ 01:23:19
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Icka

Gulligt.

Om jag inte bodde där jag gör skulle jag ickså behöva bevara känslan av Bohuslän. Nu är jag ju så lycklugt lottad att jag bara behöver gå en liten promenad så är jag där.



Men å andra sudan så för ni de underbara vintrarna som jag saknar så mycket.

Och Gustafskorv. :)

2011-08-27 @ 06:57:49
URL: http://blogg.olicka.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0