Badrummet har anlänt. Typ.

Så här ser det ut i hallen uppe just nu, vi har fått toastol, dusch och lite annat kul. Och badkaret står på altanen, inplastat och förväntansfullt. Vi är också lite förväntansfulla, lite så där avslaget. Får se om någon snickare eller målare eller rörmokare dyker upp i mellandagarna. Vi gissar på inte. Men januari är väl en fin månad för ett nytt badrum! Det är redan betalt och klart dessutom, för att hinna med ROT-avdraget. Så har man utnyttjat det för första gången också.


Här sitter jag en ledig måndagskväll och dricker te och äter godsaker. För på tal om januari så kommer jag satsa på en mer strikt diet än någonsin under januari månad. Måste gå ner de här ca 12 extrakilona som jag släpat runt på de senaste åren (både mellan graviditeterna och efter senaste). Så jag frossar lite slutgiltigt de här dagarna. Första januari är det allvar, och jag hoppas på att alla stöttar mig. En tuff månad. Uppföljning kommer.

kommentarer
av: Linda

Du verkar ha bestämt dig Emma, och motivation är det bästa vapnet att nå sitt mål.



När jag gjorde det förut, så använde jag ett par jeans jag ville komma i som morot. Hängde upp dom och varje gång jag såg dom, så fick det mig att mycket lätare, säga nej till det goda.



Lycka Till, jag är helt övertygad om att du kommer fixa det =)

2011-12-28 @ 15:42:28
av: Icka

Fixar jag det så fixar du det!



Jag vet inte om du sett inäggen i bloggen om hur mycket jag gått ner men det går i alla fall tokbra!



Jag håller på dig ( och mig ) och tror att du klarar det galant! Bara du vill så kan du.



Mitt mål (förutom att leva längre och vara frisk ) är att bli snyggast på min 40-års fest.

2011-12-30 @ 19:37:03
URL: http://blogg.olicka.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0