Fyra tyger

Jag har tvättat några av mina second hand-fyndade tyger så nu passar jag på att visa upp dem här. Jag syr ju inte alls mycket men det finns både planer och bergochdalbaneaktig inspiration. Tid och ork är det sämre med. Men nästa steg i att göra min syhörna lättillgänglig är att få en bra förvaring för alla tyger. Och styra upp sorteringen av dem. Därmed också denna tygtvätt.

Vincent ville spela schack på det schackrutiga tyget, så det fick han. Claudia övade på att säga "bonde".

Superfina tyger, tycker jag. Minns inte var jag köpt vad men det är Myrornas i Falun och TaTillVara-verkstan på Ingarvet som är fyndplatserna. Det rutiga utvikta är lite som en tunn tätstickad filt. Tyget nere till vänster (finast!) känns som lakan i kvalitén. Mittentyget har nog varit en gardin, och tyget nere till höger har lite byxkänsla i sig. Något eller några får nog bli mjukisdjur tror jag. Måste nog göra byxor av det högra, eller en väst...

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Det längst ner till vänster var ju kanonsnyggt! Kanske kuddfodral till soffan? :D

2011-12-16 @ 21:26:30
URL: http://surrovich.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0