Julmarknad vid Falu Gruva

Vi gick dit i år igen, så klart, jag och Annette. Och till skillnad från förra årets sköna barnfria stund så bestämde vi oss i år för att ta med dem. Trevligt på ett annat, lite rörigare vis. De uppskattade korvburgarna och mötet med gruvtomten mest. Jag uppskattade fikat, stämningen och att jag hittade den godaste senapen i år igen (LissEllas grov osötad). Mormor Annette köpte ett par fina speglar i fönsterramar till sommarstugan bland annat.


Claudia fick ha sin middagssovning i vagnen, och hon vaknade lagom till fikastunden på Bagarstugan. När vi kände oss klara hade klockan blivit två och det var dags för mig och barnen att dra oss mot opa och oma för att fira Sinterklaas avond, men det får bli ett eget inlägg. =)

Over and out för idag!

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0