Stor och liten är tillbaka!

När jag var liten var det i leksaksaffären Stor och Liten man hängde. Jag minns fortfarande hur affären såg ut på insidan, var det fanns barbies, var uteleksakerna stod, hur den stora playmobilhyllan lockade och var det fanns alla varianter på flygplansmodeller och andra byggsatser.

Numera är det Gina Tricot i de lokalerna och de är totalt utblåsta och omgjorda så jag känner inte igen mig alls. Leksaksaffären bytte namn till Lekis, som sedan flyttade till gallerian och blev Stor&Liten och numera är BR. Och inte alls fylld av samma magi som då. Om det nu har med min ålder att göra eller något annat kan vi väl strunta i att ta reda på. Men hur som helst...

Stor och Liten har återkommit! På webben! Bara loggan sätter igång den där känslan av total glädje när leksakskatalogen damp ner i brevlådan och man kunde sätta sig och kryssa i allt man önskade sig i julklapp (i princip allt). Det är så klart inte alls samma sak som min barndoms leksaksaffär, men dock. Klicka på bilden för att komma till den nya webbshopen:



En intervju med Sebastian Schröder som fått Stor och Liten att återuppstå finns hos Loppi.se (Jag visste t ex inte innan att det är Lasse Åberg som ritat logon). Och här finns lite mer info om företaget. Det låter lovande!

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Åhh, jag känner precis som dig Emma fast inte med lokalerna här i Falun eftersom jag inte växte upp här. Däremot hade jag faktiskt koll på att det var Lasse som ritat, har för mig jag läste det i en intervju med honom för ett antal år sedan och när man tittar på gubbarna så är det ju självklart han som målat, det syns så tydligt tycker jag :D

2011-12-05 @ 20:37:12
URL: http://surrovich.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0