Vi reser bort en sväng!

Jag och min allra käraste son lämnar pappan och systern hemma och drar iväg på egna äventyr. Det känns spännande och lite läskigt att åka själv med ett barn men jättekul samtidigt. Äntligen lite rejäl mamma-son-tid, och det behöver vi så otroligt mycket! Pappiga Vincent och mammiga Claudia blir tvugna att byta favoritförälder för några dagar. 


Så här på bloggen blir det tomt i några dagar, medan vi roar oss kungligt. På att-göra-listan står umgås med gammalmormor (som vi också bor hos), julmarknad (med barnkaruseller!) på Liseberg, hälsa på vänner med barn, kanske träffa en eller båda av mina halvsyskon och deras barn, och vad mer trevligt vi nu kan tänkas hitta på. Göteborg är staden! 50 mil bort med tåg.

Hoppas på att vädret inte faller allt för tungt från skyn, och att Vincent inte bryter ihop någonstans utefter någon lång väg. Vi reser nämligen utan barnvagn. Jag har tvekat lite men det känns som ett ganska självklart val ändå. Han är närmare fyra år än tre och borde klara sig utan att sitta vagn. Den blir bara en stor sak för mycket för mig att släpa på. Ingen napp följer heller med, och bara några nattblöjor som kanske inte ens behövs. Stor pojke han börjar bli, min Vincent. 

Vi ses snart mormor, det ser vi fram emot!

kommentarer
av: Mormor/gammalmormor Maj-Britt

jA, ni är sååå välkomna, jag möter er vid staionen i göteborg!

Kram fårn Mormor/gammalmormor Maj-Britt

2011-12-08 @ 23:36:01
URL: http://www.sitamoia.se
av: Lisa

Ha en underbar resa! :D

2011-12-09 @ 18:13:51
URL: http://lisoball.bloggplatsen.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0