Barnen leker på köksgolvet

Jag har lagt över lite kort och filmsnuttar från mobilen så här bjuder jag på en film från häromdagen. Barnen leker på köksgolvet, spelar trummor och busar med varandra.


Mot slutet dyker hennes eviga gnäll upp. Hoppas gnällperioden går över snart. Puh säger trötta öron. Claudia har annars jobbat fram sina första ord under den senaste veckan. Både "mamma" och "pappa" står på repertoaren. Snällt av barnet att dra till med båda föräldrarna på samma gång.

Claudia tog dessutom några riktiga kryptag idag, första gången! Det var bara enstaka innan hon for ner på mage och drog sig fram på sitt vanliga sätt. Men hon gjorde det en tre-fyra gånger. Får se om hon testar mer imorgon för då kommer det nog lossna. Det krävs inte så mycket för att de små ska ta till sig nya färdigheter när de väl insett vad de kan.

Tänk att Claudias polare Molly passade på att börja krypa idag också. De är rätt bra synkade de där två: Molly kryper

Claudia vill förresten skicka en stor blöt tackpuss till sina tjejpolare Signe och Molly som grattade så fint på åttamåndersdagen. Här är Mollys hälsning, och här är Signes. Tack raringar!

Nu önskar jag bara en sak, att Claudia sover bättre än hon gjort de senaste tre nätterna. Hon har hållit oss vakna flera timmar i sträck. Både varit pigg, stått upp i spjälsängen, krälat runt i vår säng (vi växlar lite) och babblat. Och så har hon blivit allt grinigare men ändå inte velat sova. Inte ens vällingen har sövt. Till slut har hon somnat av ren utmattning. Hon har fullt upp med att testa kroppens funktioner (framförallt stå upp) samtidigt som hon är rejält snorig, hostig och rosslig. Jag kan förstå att hon inte riktigt kan sova. Fast hoppas gör jag ändå. Nej nu gör jag kväll. Godnatt!


kommentarer
av: Gammalmormor Maj-Britt

fredag den 11 febr.

Oj,oj så rooligt att få se denna filmen på Vincent och Claudia! Tänk vilket tålamod Claudia måste ha när hon leker med storebror och han sätter sig i hennes lilla knä! Synd att jag inte har ljud i min dator så jag hade kunnat höra Vincent sjunga när han sitter där och trummar! Hon är ju så duktig Claudia och vill så mycket förstår man!

Jättetrevligt att få se!

En stor hjärte-kram till hela familjen för nu är det ju snart "Alla hjärtans dag" den 14 febr och då passar det ju bra med denna hälsningen från Gammalmormor i Göteborg!

2011-02-11 @ 15:06:38
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0