Fågelskugga och husgottelänkar

Vad gör man för att hålla bloggen vid liv en dag som denna när man sitter på jobbet till klockan nio? Lägger upp en bild man fixade häromdagen men inte hunnit publicera än, så klart. Den riktigt starka solen har börjat leta sig in i vår lägenhet igen efter vintermattheten. Svårt att undvika att leka med ljuset och dottern då.



Dessutom måste jag lägga in lite trevliga länkar till sidor där man kan prova olika golv, husutseenden och kök. Sånt jag inte hinner kolla nu (jobbar som sagt) men vill leka med senare. Klicka och kika. Och har du fler tips så JA TACK! Jag är heeelt husfixerad just nu. Mera hus, mera inredning, mera hem!

Testa massor av olika golv hos Boen

Experimentera med fasader hos SmålandsVillan


Lek med kök hos Myresjökök

Och en liten icke husrelaterad bonus:
Sök efter folk du känner som ska åka Vasaloppet och prenumerera via sms på deras åktider


kommentarer
av: Elin

Vilken härlig bild :) Tack för dina kommentarer, superkul att få lite längre kommentarer för en gångs skull och du får ett långt svar också :)Jag tycker typ att jag inte hinner någonting fast jag aldrig sitter ner och vilar, jag tror att det beror på att jag vill så mycket och jag aldrig hinner göra det jag verkligen vill utan bara gör massa småpyssel! Helst skulle jag vilja lära mig att rita i illustrator för att kunna sälja mina tavlor, jag tror att det var så jag hittade din blogg till att börja med, jag googlade på typ illustratör och barntavlor och sen fastnade jag direkt av dina fina bilder och jag ser ju att du också gillar roliga barnkläder som jag gör :) Promarkers är jättebra tuschpennor som inte blir "streck" när man målar dubbelt som vanliga tuschpennor gör, dom funkar så himla bra att måla med så om du testar kommer du att bli fast :) Jag har beställt mina här http://www.artistica.nu/ men även på en konstnärsbutik här i stan. Jag har märkt att man behöver väldigt många färger dock, och både en ljus och en mörk i varje nyans så att man kan skugga. Designfrågan kan jag tyvärr inte svara på då jag inte gjort designen själv utan beställt från annaform.se, jag började försöka lära mig men insåg att jag inte hade tid :) Jättekul att du gillar mina bilder, jag har precis börjat lära mig photoshop så det var kul att höra :) Jag använder mig mycket av actions som jag laddat ner gratis här http://thepioneerwoman.com/photography/2010/03/actions-update-2/ , superenkelt och jag använder oftast "seventies" som ger ett fint retrointryck! Annars har jag lärt mig mycket från den här bloggen http://thingsyouremember.blogg.se/category/photoshop.html Minneslådan har jag köpt på åhlens på förvaringsavdelningen, det fanns även mappar och pärmar och sånt i samma mönster! Bra tips med första pyjamasen, det hade jag missat men den måste ju bara ner, pluttepyjamasen i storlek 50 som var så stor :) Hoppas du orkar läsa hela svaret hehe.. Trevlig kväll på er och kram!

2011-02-23 @ 20:50:44
URL: http://elinochalva.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0