Instruktioner tack!

Än har jag inte hunnit/lyckats dra upp symaskinen och sätta nålen i tyget. Men jag får väl kalla det här för startrakan. Jag laddar! Mentalt. Haha. Inspiration finns det gott om på nätet, men jag skulle vilja ha lite fler handfasta tips, lite steg-för-steg-instruktioner och tydliga förklaringar. Som hos KarinOttilia. Hon inte bara syr fina saker, hon delar med sig också, sånt gillas. Mer tack!

Kolla in KarinOttilias blogg här, och klicka på bilden för att få hela beskrivningen till hyr man syr en mössa:


(bild från karinottilia.se)

Jag ska skriva ut instruktionerna och försöka klippa ut något som liknar en mössform i ett av mina fina tyger, och se om jag vågar sätta nålen i.


kommentarer
av: karinottilia

Hej igen!



Vilken fin blogg med fantastiska bilder! Självklart får du länka. Lycka till med sömnaden!

2011-02-15 @ 17:28:54
av: Sandra - mamma till Molly

Kul att du länkade till henne, har varit in och kikat på den sidan mååånga gånger! :D

2011-02-15 @ 18:24:16
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Pernilla

Du undrade hur jag lyckades med självpoträtten:) Jadu, man kan ju göra som jag gjorde första gången ta massa bilder hela tiden och hoppas på att skärpan hamnar rätt:) Andra gången testa jag med att ställa in fokus punkt manuellt och då fick jag fokus där jag vill ha den och det funkar bra om man inte vill ta till stativ m.m. ;)



Ibland använder jag stativ samt fjärrutlösare då;) Och då har jag spanat in punkt innan;)



Blänket i ögonen får man bäst av dags ljus mot ansiktet ;)



Öva öva ;) Det bästa tipset du kan få :)

2011-02-15 @ 18:33:32
URL: http://bampifoton.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0