Min nya hobby...

...hoppas jag. Ända sedan Vincent var nyfödd har jag varit sugen på att testa att sy egna barnkläder. Äger en symaskin sedan ett par år tillbaka, men plockar sällan upp den. Jag saknar en plats där den kan stå uppställd alltid, eftersom det är en så stor grej att sy om man varje gång måste packa upp, koppla in, fixa och greja, sy och sedan plocka undan allt igen. Så jag kommer inte riktigt till skott. Fast nu är jag steget närmare, för jag har nämligen lagt tre beställningar. Den första hämtade jag ut häromdagen och den såg ut så här:
Jag har ungefär noll med erfarenhet av att sy, så det här blir nog intressant. Fick tipset att skaffa lite billigt tyg att provsy i och det känns som en bra plan. Men systugan, here I come! När (om...) jag får till något alster så lovar jag så klart att visa upp det här. Återstå att se om det blir applåder eller inte. Fast heja mig om jag väl sätter mig vid symaskinen och börjar trampa, det är nästa delmål. Hur jag ska hinna? Ja du, vill man så går det.

kommentarer
av: Elin S

2011-02-04 @ 09:57:38
av: Elin S

Jag vill också! Tyvärr har jag ingen symaskin så det lär väl inte bli av. Du kommer säkert att få till kanonfina kläder. Tygerna var väldigt snygga!

2011-02-04 @ 10:00:38
av: Emma H

Ja vi får väl se, känns väldigt roligt iaf! Hoppas jag får till något bra för jag blir så otroligt frustrerad när saker inte blir som jag tänkt, haha.

2011-02-04 @ 21:33:21
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Cissi

Åh jag skulle också vilja testa. Men vet inte vart jag ska finna tiden... eller plats att sitta. Samma dilemma liksom. Det är ju så jobbigt att plocka fram och bort hela tiden. Jag vill ha större lägenhet!! :-)


namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0