Mina första barnkläder!

Jag kan sy barnkläder, tjohoo! Igår gjorde jag klart bodyn jag började på häromdagen, och så sydde jag ett par byxor dessutom - båda åt Claudia. Det är en hel del fel och konstigheter här och där, men för att vara de första kläder jag någonsin sytt så är jag rätt nöjd.

Halslinningen var svår. Den blev för uttänjd så förutom den knapp som jag redan hade planerat att sätta i så var jag tvungen att sätta en på andra sidan fram också. Inte så snyggt men det duger. Mönstret freestylade jag, använde en annan body som förlaga och bara körde på.

Lite tråkigt att byxorna blev för tajta över den goa bebismagen, men de fungerar ändå hyfsat. Jag ska nog sy ett nytt par rätt snart med större magmudd. Kanske mudd i bensluten också, även om det blev helt ok med bara resår. Byxorna var faktiskt riktigt lätta att sy, när jag väl lyckades tolka den danska mönsterbeskrivningen. För dessa hade jag mönster till, det underlättade.

Jag ska sy ett par byxor åt Vincent också, det är nästa projekt. Samma stuk som Claudias men i andra färger. Sen har jag diverse planer och funderingar, får se när tiden dyker upp. Ikväll ska jag sätta igång med en ny namntavla istället, det blir också roligt.

I natt har Vincent sovit över hos mormor och morfar. Han packade glatt sin resväska och åkte med dem hem igår. Ett äventyr till andra sidan staden. Om några timmar ska vi dit och hämtar upp sonen och sedan traskar vi vidare till oma och opa. Claudia, hon har dagens outfit klar:

Jag trodde inte kläderna skulle passa så bra tillsammans, tänkte inte så när jag planerade dem. Men när jag satte på dem på dottern så blev det riktigt fint ändå. Färgglatt och mysigt.

kommentarer
av: Elin S

Du blir verkligen kalasbra på allt du tar dig för att göra! Jättefina kläder!!!! Nu får du börja fnula på ett bra namn till din framtida kollektion, för när den kommer ut så står jag först i kö att köpa :)



Och det tåls att sägas hundra gånger om; Du har galet söta ungar!

2011-02-27 @ 11:56:33
av: linda

vad fina!! för att aldrig ha sytt förut är du jätteduktig!

mönstret på byxorna ritade jag av ett par andra byxor som jag köpt på åhlens. gillade hur de satt, men sydde dit muddar istället för att använda gummiband. resår är ju supermysigt och skönt för en tjockismage som lunas :) men den ska ju inte sitta för tight ;)

gjorde lunas byxor lite längre också så att hon inte växer ur dem på en gång.



tänkte inte på det där med tänder och nätet på den där sug-grejen. det är nog därför man ska ha den i plast då. det är som en stor napp med en massa hål i. får se om jag köper en. luna är expert på att sätta i halsen just nu.. greppar inte riktigt det där med bitar än.

2011-02-27 @ 12:23:52
URL: http://lindae.se/blogg/smallfeet/
av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Vad roligt att sy egna kläder :) Härlig kombination av tyger i bodyn!

2011-02-27 @ 12:32:08
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
av: Magda

Jättefina kläder, dom ser proffsigt sydda ut på bild i alla fall. Säkert i verkligheten också. Och söta Claudia är en fin modell! :-)

2011-02-27 @ 13:18:17
URL: http://[email protected]
av: Ammie

Jättefina kläder, jisses vad duktig du är!

2011-02-27 @ 20:12:13
URL: http://skrutten.blogg.se/
av: Alexandra

Gud vad duktig du är!! Tanken har slagit mig att prova för hur svårt kan det vara?;)Men jag kommer inte lösa det, dessutom är jag för lat.



Mysig blogg du har!!

2011-02-28 @ 10:53:27
URL: http://minbebis.com/blogg/soontobe/
av: Lisa - mamma till Knut

Vad duktig du är! :D

2011-02-28 @ 19:02:46
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
av: Sigrid

Men gud det är ju hur snyggt som helst!!

2011-02-28 @ 22:16:42
URL: http://sigrida.blogg.se/
av: Elsa

jättefint! du är en riktig sån där pysselmamma du :D önskar jag var lika duktig och kreativ ;)

2011-03-01 @ 08:02:38
URL: http://kaffemorsan.se
av: Emma H

Tack snälla allihop! =D Jag suger åt mig av berömmen trots att jag känner mig som raka motsatsen till en pysselmamma. Jag är askass på att pyssla med barnen. Och lyckas knappt genomföra en tiondel ens av allt jag skulle vilja göra. Men jag försöker förbättra mig. Iblad får jag i alla fall till något.



Jag har f ö planerat att sy barnkläder sedan Vincent föddes och han fyller tre år om en månad. Bara så ni vet. =)

2011-03-01 @ 13:19:32
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Mikaela

Va snygga!! jag älskar muddbyxor!! och balongvarianten var helt underbar! måste sy mer byxor, det är väl det klädesplagg som är lättare att sy men såååå användbart. Det hade nog blivit fler om jag inte blivit så förbannad på muddarna hela tiden :)

Bodyn var riktigt bra! de tycker jag är svåra att få till.


namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0