På husjakt

Vi har kikat på hus i snart två år. Inte jätteambitiöst, men dock. Gått på visningar när möjliga hus dykt upp. Varit med på en budgivning (som vi hoppade av ganska tidigt). Men än har vi inte hittat vårat hus. Det är framförallt jag som känner mig allt mer trångbodd. Trivs visserligen i vår centrala hyrestrea, men mina tankar får allt mindre plats. Jag behöver utrymme för mina saker, mina papper och mina hobbys. När jag inte har utrymme för det fysiska så får inte heller det psykiska plats.

Det är så klart inte hela anledningen. Minst lika viktigt är att hitta huset där våra barn ska få växa upp. Med utrymme att springa runt. Med trädgård. Med ett trevligt område, grannar och andra barnfamiljer nära. Ett långvarigt hem.

Men det är inte lätt. Det är högt tryck på husen i den här stan. Och det ska vara rätt hus i rätt läge till rätt pris. Hur får man till det? Vi fortsätter leta. Nästa vecka ska vi på hela tre husvisningar. Alla husen byggda runt 1960. Två av dem i ett nästintill perfekt område men husen i sig är i stort behov av renovering (och utbyggnad). Det tredje ligger i ett område som vi inte alls gillar lika mycket, men till samma pris får man ett hus som bara är att flytta in i. Sååå svårt. Det ska bli roligt att gå på visning igen, oavsett utgång.

Sen, när vi väl hittar vårt hus, då ska jag låta mig inspireras till en riktigt egen inredning. Då äntligen. Hoppas det inte dröjer flera år till, för jag vill bli med hus nu. Inspiration finns överallt, t ex här inne hos Styleroom. Tills vidare får jag fortsätta drömma.

kommentarer
av: Michaelsson

Jag är en sån där smygläsare. Läser din blogg ofta men säger aldrig hej. Men nu tänker jag säga hej och heja! Heja Järlinden med andra ord. Jag flyttade dit när jag var 12, är uppvuxen i slätta (gammal vän med Frank) och har alltid tyckt det var synd att jag inte växte upp i Järlinden. Även om Slätta har sin charm såklart. Men Järlinden är verkligen hur fint som helst. Mamma och pappa bor fortfarande kvar och jag hoppas aldrig dom flyttar, så mitt stockholmsbarn kan få en liten del av det i alla fall.

Tydligen brinner jag väldigt mycket för Järlinden, blev visst väldigt lokalpatriotisk där. Lycka till med husletande i alla fall!

2011-02-08 @ 21:01:48
URL: http://www.familjebegrepp.blogspot.com
av: Elsa

Oj hon hade verkligen tagit shabby chic till en helt ny nivå! (styleroom)



Lycka till på visningarna!!

2011-02-09 @ 20:32:38
URL: http://kaffemorsan.se
av: Maria A

åh vad spännande, det är verkligen helt fantastiskt när man väl hittar sitt hus och ännu bättre när man har fått flytta in :)

2011-02-18 @ 11:09:28
URL: http://jazus.wordpress.com

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0