Rainbow, Cornelis och Catatonia

Nu blir det musik för hela slanten!

Veckans traska-till-jobbet-musik till att börja med. Tisdagens örongodis var faktiskt ingen mindre än min egen kära sambo. Lyssnade på Red Light Shades senaste skiva. Kolla in deras Myspace-sida och lyssna på några låtar! Ikväll spelar de i Hedemora i tävlingen Rockkarusellen.

Det blir läggning av barn ensam ikväll alltså, men har jag tur (dvs de är snälla och synkade) så flyter det på utan problem. Läggdags är de faktiskt rätt bra på, oftast. När de har somnat ska jag baka morotskaka inför Me&I-träffen på söndag. Då blir det avsteg från min nyttighet, jag längtar redan. Mums! Kläderna ser jag också fram emot, och alla vänner och vänners vänner som kommer och hälsar på. Måste lyckas städa lite innan bara, inte det lättaste när Pieter jobbar hela helgen.

Mera musik var det ja. Igår hade jag Rainbow i lurarna (inspirerad av Karin) och deras - tycker jag - bästa skiva, Difficult to Cure. Jag skippar att bädda in youtubeklippen i det här inlägget, för jag har problem med text- och bildhanteringen när jag bäddar in. Tyvärr. Vet inte varför. Här är iaf en riktig rockklassiker i mina öron: I surrender

Idag hade jag ingen musik alls med mig på jobbpromenixen, för det REGNADE. Hu! Så jag struntade i att stoppa cd-spelaren (ja jag är lite omodern, så kan det gå) i jackfickan eftersom fickorna är helt öppna. Vill inte ha vatten i spelaren. Fast när jag kom till jobbet drog jag igång Spotify med Cornelis Vreeswijk, den ursvenske holländaren. Han är ett säkert kort. Deirdres samba

Blev påmind idag av min kollega Johan om ett klipp jag fick för ett tag sedan, en pappa och en dotter som sjunger en så fin låt. Och de är så söta. Titta själv: Home - Jorge & Alexa Narvaez Låten är egentligen Edward Sharpe & the Magnetic Zeroes. Måste köpa en skiva med dem tror jag, kanske Up from Below (lyssna på Spotify!).

Just det, Catatonia var det ja. Skivan jag hade tänkt lyssna på idag på morgonpromenaden, Equally Cursed and Blessed. DET om något är en klassisk skiva i min kropp. Älskar den. Jag köpte skivan när jag var i Dublin med skolan på gymnasiet. Minns inte ens hur jag hittade bandet, men jag tror det var en klasskamrat som tipsade. Bara helt underbart. Kolla in den här videon : Dead from the waist down.

Over and out. Ikväll blir det hyllningar till en månadsfirare!

kommentarer
av: Theres

Jaaa, morotskaka! Det är ju också supergott :) Ska bli roligt :)

2011-02-03 @ 15:10:09
URL: http://minbebis.com/blogg/mariatheres
av: Emma H

Hm, den blev rätt ihopsjunken, får se om den blir god ändå. =P =)

2011-02-04 @ 21:39:09
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0