Sova eller inte sova

Lillasyster är grinig, gnuggar sig i ögonen, vill inte göra något alls. Dags för förmiddagsvilan. Jag lägger henne i sängen med napp och snutte. Hon ser ut att somna. Jag går in till storebror som leker på sitt rum. Tycker jag hör något från andra rummet. Öppnar dörren, och vad får jag se?!

För den tröttaste av bebisar är det ändå smått oemotståndligt att dra sig upp till stående för att uppleva det där vidare perspektivet på saker och ting.

Sen hjälper ju en god underhållare till att hålla humöret uppe. Och därmed var den sovstunden förbi utan att ens ha börjat. Eller ja, en halvtimme senare slocknade hon ändå. Men ändå.

Och tro nu inte att hon skrattade sig igenom dagen, unga fröken. Fast det är bra mycket roligare att lägga upp de här bilderna än på den betydligt vanligare skrik och gråt-bebisen. Men för att ni inte ska tappa fokus så är det bäst att illustrera hur resten av dagen såg ut också, bara för att jag tycker lite synd om oss.

Mindre charmigt. Tur att storebror är så trevlig för tillfället. Inte hela tiden förstås, men stor del av den. Det väger upp lite. Sen är han rätt rolig också dessutom, säger roliga saker, skrattar och skojar mycket, och pratar och sjunger massor massor massor. Fin är han också, som om det inte vore nog.

Hårsvallet får leva kvar ett tag till. Jag håller fast vid att han ska få vara långhårig över sin treårsdag. Sedan kanske det blir snaggat igen, men vi får se. Kanske inte.

Sova var det ja. Det skulle i alla fall jag ha gjort. Bäst att stänga av datorn på en gång. Jag sitter och grejar med min nya bloggdesign, med en ny header. Jag har inte kommit så långt än så det dröjer nog lite innan utseendet här inne förändras. Fast inte allt för länge. Ska bli roligt! Nyfikna?

kommentarer
av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Haha jaa du det undrar vi med. Alvins storasyster var precis likadan med sömnen, sov inte hela nätter förrän närmare året. Hur var det för storebror hos er, samma?



Hoppas vi båda får lite mer sömn snart...

2011-02-22 @ 09:41:43
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
av: Elin

Jag blir alltid så glad när jag kikar in här av alla fina bilder du tar, så söta bilder på barnen! Här hemma har det inte heller varit så glada miner då alva varit sjuk i över en vecka men förhoppningsvis vänder det snart! Trevlig dag, kram Elin

2011-02-22 @ 10:20:33
URL: http://elinochalva.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0