Min lilla sjukling

Imorgon ska jag ha Me&I-träff! ...trodde jag ja. Igår kväll slog käraste sonen till med en spya, och en till och en till. Och han var otröstligt ynklig. Stackars stackars liten. Han grät i princip i tre timmar tills han äntligen kunde somna. Ingenting hjälpte, han ville inte ens ha glass, inte ens den lilla monsterbilen han fick i sjuklingpresent. Det var bara sova bort sjukan som fungerade. För i morse var han bättre. Inte frisk på långa vägar, men bättre. Söta lilla blekansiktet såg rätt hängig ut på förmiddagen, men ville ändå följa med pappa ner i tvättstugan.


Pieter jobbade kväll idag, så innan han gick hemifrån passade jag och Vincent på att gå ut och få oss lite frisk luft. Vi tog en sväng till närmsta lekplatsen. Vincent fick åka bob dit och tillbaka. Och han fick leka så länge han ville. Efter en stund frågade han matt "Ska vi gå hem nu?" och då gick vi hem. Men han var ändå tapper där på den isiga snötyngda lekplatsen. Det är inte utan att man längtar så smått till våren.


Maten idag har (för sonens del) mest bestått av smörgåsrån (utan allt) och vatten. Men idag var i alla fall monstertrucken rolig, så en hel del billekar har det blivit. Varvat med mycket soffhäng. Idag om någon dag har Vincent fått titta på tv mer än vanligt. Han har plöjt två filmer, Monsters Inc och Bärgarns höjdare. Med vattenflaskan i handen. Vätska i sonen. Och inget av det har kommit upp igen. Yey!


Så ingen klädshopparfikaträff imorgon och ingen heldag med mormor. Istället en lugn helg med bara jag och barnen medan Pieter jobbar. Det gör inte så mycket. Idag har de faktiskt varit riktigt söta. Jag har lyckats både laga middag och diska och hemmet såg inte ut som ett totalt kaos när Pieter kom hem från jobbet. Det hjälpte förstås att Vincent var lite hängig, och även om jag så klart vill ha honom tillbaka till sitt vanliga jag så var han ganska behaglig idag. Min lilla sjukling.



kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0