Amningsstopp!


Ja nu är det 1,5 dygn sedan jag ammade så nu är det nog läge att betrakta amningen som ett avslutat kapitel. Lite sorgligt men skönt. Skönt att slippa nattamma, och skönt att kunna vara borta från Claudia längre stunder. Men det känns ändå lite, att jag aldrig kommer amma henne mer, någonsin, att hon liksom inte är min lilla bebis längre.

Än så länge sover hon inte bättre på natten, och vi har gett upp och introducerat välling (även på natten alltså). Känns inte som en bra idé egentligen, eftersom det inte finns någon anledning för Claudia att äta över huvud taget på natten. Men får hon inget i magen så sover hon så korta stunder att man inte ens hinner somna innan hon vaknar igen. Alltså, natt-välling. Tills vidare. En gång per natt. Och snälla dotter, sen kan du väl sova?

Just det, BVC idag också. På nya Familjecentralen som rymmer allt möjligt barnvänligt, bland annat BVC och öppen förskola som har öppet alla vardagar. Kanon! Det ska testas någon dag. Och på eftermiddagen åkte Pieter till Säter för att spela med sitt band Red Light Shades i tävlingen Rockkarusellen. Samtidigt promenerade vi hem till Sam, Noah och Theo och lekte med alla bilar (Vincent är alltid smått andaktig när han kommer dit och får leka). Trevligt!

Väl hemma lagade jag grönsaksspäckad köttfärssås (åt oss alla tre!) medan barnen var snälla. Vincent kollade på nya favvofilmen - Bärgarns hejdlösa historier, och Claudia kravlade runt halva lägenheten. Sedan var klockan redan pyamas och välling och så i säng. Båda somnade bums. Det är så det ska vara när pappa är ur hemmet, så tack för det kära barn! Somna om kvällen är lite av er starka sida! Sova länge om morgonen är ni mindre bra på. Fast längre än till fyra (som de senaste två morgnarna) får ni allt ta och sova imorgon, därmed basta!


kommentarer
av: linda

här är det samma sak. om luna inte får något att äta mitt i natten, mellan 2-4 någon gång, så vaknar hon heeela tiden. så lite välling blir det här också. sen är hon hungrig igen vid 7, får lite ersättning och sen vaknar hon vid nio. så sovmorgon har vi här hemma varje dag och det är jag tacksam för :)

2011-01-22 @ 10:41:02
URL: http://lindae.se/blogg/smallfeet/
av: Lisa - mamma till Knut

Förstår att du känner så om amningen :)



Men är hon verklingen hungrig på natten? Hon har inte bara vanan inne att hon ska vakna och äta på natten? Så vare för Knut och jag slutade bara en natt att ge han, när han vakna så gav jag han bara tutten coh vände honom på sida. Fick tjorva två nätter och sen så fattade han att han inte skulle få äta nå mer.

2011-01-22 @ 20:34:50
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0