Bildredigering

Jag har inte tid att redigera bilder som jag skulle vilja. Tycker det är väldigt roligt egentligen, att fixa med foton. Sitta i Photoshop och greja. Och jag har gjort det i rätt många år nu. Men jag hinner inte lägga ner någon vidare tid och tanke på det. Så det blir oftast snabbredigering och gamla invanda sätt att göra saker på. Saknar att kunna sitta och greja och lära mig mer, testa nytt.

En av de bloggar jag kikar in på ibland tillhör Linda, och jag är alltid imponerad av ögonen (oftast dottern Lunas) i hennes foton. Kika in du med: small feet - big adventure. Fick några tips av henne, hur hon gör och vad hon gillar, och jag testade lite snabbt nu på kvällen. Det blev så här:
Ja jag har en del att blogga om ikväll, så det är bäst att jag sätter fart. =) Inget viktigt egentligen, men jag har fotat en del (mina barn så klart) och så vill jag lägga upp lite musik. Just det, jag funderar på hur jag ska visa bilderna här på bloggen också. Jag brukar ha vit ram + skugga oftast. Här la jag skugga inåt istället. Gillar också när korten ligger rakt och bara som de är. Hm. Någon som tycker något?



kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Jag tycker det är roligt med lite variation på det hela när man lägger upp bilder och inlägg! :) Man gör helt enkelt som man vill eftersom Bloggen är skapad av dig och just det, DIN blogg så du får bestämma helt själv! :)

2011-01-27 @ 22:59:16
URL: http://surrovich.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0