En dag på stan innan jobbet tar vid

Imorgon börjar jag jobba igen. 50% till att börja med för att gå upp till 75% i april. Det känns varken eller, eller både och. Varken tråkigt eller roligt. Eller jo, både lite roligt och lite tråkigt. Äh, det blir säkert väldans bra. I alla fall så innebär det högst sannolikt en minskning av aktiviteten här på bloggen, tyvärr. För när jag jobbar då sitter jag vid datorn hela dagen. Resultat: Jag har ingen lust att slå på datorn igen när jag kommer hem. Men vi får väl se, kommer ju knappast kunna hålla mig härifrån helt och hållet i alla fall.

Min sista "lediga" dag spenderade jag mestadels på stan. Vi bor i princip på stan så det är inte en så stor grej att traska ner. Pieter var också ledig idag så jag kunde gå själv på förmiddagen. Min något större (hrm) post-gravida kropp behövde lite nya kläder, framförallt byxor. Efter tre timmar var jag bra slut. Shoppa kläder är inte riktigt min grej, hu! Och det där med byxshoppandet liknade mest ett stort misslyckande, trots att jag kom hem med två par jeans. Ena paret sitter bra men är (fasansfullt nog) köpta på avdelningen för stooora rumpor. Och det andra paret byxor är... för små. Men så fina att jag var tvungen. De ska nämligen få fungera som motivation, ett delmål på väg neråt, mina "komma i"-byxor. Så de får vila i väntan på bättre tider.
Förutom byxorna så fick jag med mig en hel bunt tröjor av olika slag. Rätt fina och roliga faktiskt! Kan erkänna att min garderob hemma är i ett enormt behov av utrensning. Både för att det är så mycket jag inte använder (antingen inte riktigt gillar eller också inte riktigt kommer i), och för att jag är rätt trött på att inte ha någon stil. Det har liksom mest varit "det som passar och är bekvämt" som gällt de senaste åren. Inte direkt så man känner sig snygg då.

Jag skulle gärna få lite ork till att engagera mig i garderoben. Och pengar så klart, skulle vara mycket välbehövligt. Jaja, är en bit på väg nu iaf. Jag köpte faktiskt ingenting åt barnen idag! ...nästan. För det blev faktiskt ett par dojor åt Claudia som borde vara lagom till ettårsdagen ungefär. En av skobutikerna i stan ska stänga igen och har 70% rabatt, så istället för att betala närmare 500:- för dessa så gav jag 150:-, inte illa alls:
Nej nu har jag nog bloggat så det räcker och blir över för hela veckan, haha. Kudden väntar. Håll tummarna för att Claudia sover hyfsat i natt! Och justja, måste ju ställa klockan. Det blir första gången på över ett halvår. Gaah!

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Bra med något som kan motivera. Men lägg nu inte dessa längst in i garderoben till bättre tider utan ha dem framme. Häng de gärna framme så du ser dem och blir motiverad! :D

Och skönt att gå och shoppa själv, ÅT EN SJÄLV för det första! Jag behöver också nya byxor men hittar aldrig några som passar. Antigen för långa eller för små eller stora. suck...



Ursöta skor! :D

2011-01-10 @ 22:22:49
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Eva Falkenland

Riktigt söta skor till Claudia. Alma får nog ärva Oskars gamla blå med bilar på hon om dom inte är förstora.



Detta med byxor är ju bara så svårt. Jag har två par men orkar inte leta efter nya. Borde verkligen kanske får ta tag i det när lönen kommer.

2011-01-11 @ 11:52:36
URL: http://taweret.blogg.se/
av: Emma H

Ja jag ska se till att ha byxorna ganska så framme så att jag ser dem och påminns om dem! De är riktigt fina så jag läääängtar verkligen efter att få ha dem på mig. Skönt att shoppa själv ja, OCH åt en själv, OM man hittar något vill säga. =P

2011-01-15 @ 21:57:46
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0